Verkorte educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs - 60SP (Aalst) (180 sp.)

 

2025-2026

Om toegelaten te worden tot de verkorte Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs zonder onderwijsvakken  moet de student beschikken over:
-  een bachelordiploma
of
-  een masterdiploma (of gelijkwaardig).

2024-2025

Om toegelaten te worden tot de verkorte Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs zonder onderwijsvakken  moet de student beschikken over:
-  een bachelordiploma
of
-  een masterdiploma (of gelijkwaardig).

|

  • Educatieve bachelor voor secundair onderwijs (verkort)(Aalst)

    • Plichtvakken modeltraject start september

      De studenten volgen verplicht alle opleidingsonderdelen binnen de groep 'Plichtvakken'.

      • 4 sp.Leren en ontwerpenVerplicht in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS03Adocenten
        docenten
        • N.Verhofstadt (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • N.Verhofstadt
        Leren en ontwerpen (4 sp.)OAS03adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • N.Verhofstadt
        5 sp.Leren en ontwikkelenVerplicht in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS22Adocenten
        docenten
        • S.De Clerck (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Saron
        Leren en ontwikkelen (5 sp.)OAS22adocenten
        docenten
        • S.De Clerck
        • S.De Cock
        • M.Saron
        5 sp.Communiceren en verbindenVerplicht in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS24Adocenten
        docenten
        • H.Langie (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Langie
        • M.Saron
        Communiceren en verbinden (5 sp.)OAS24adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Langie
        • M.Saron
        4 sp.Leren in mijn vak AVerplicht in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS26Adocenten
        docenten
        • C.Laridaen (coördinator)
        • S.De Cock
        • C.Laridaen
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        Leren in mijn vak A (4 sp.)OAS26adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • C.Laridaen
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Leren in mijn vak BVerplicht in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS28Adocenten
        docenten
        • N.Verhofstadt (coördinator)
        Leren in mijn vak B (4 sp.)OAS28adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Communiceren en samenwerkenVerplicht in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS32Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        Communiceren en samenwerken (4 sp.)OAS32adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        4 sp.Brede zorgVerplicht in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS33Adocenten
        docenten
        • D.Verdoodt (coördinator)
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        Brede zorg (4 sp.)OAS33adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        4 sp.Leren in diversiteit AVerplicht in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS30Adocenten
        docenten
        • W.Kesteloot (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        Leren in diversiteit A (4 sp.)OAS30adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        4 sp.Leren in diversiteit BVerplicht in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS31Adocenten
        docenten
        • W.Kesteloot (coördinator)
        Leren in diversiteit B (4 sp.)OAS31adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.School makenVerplicht in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS34Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        School maken (4 sp.)OAS34adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        8 sp.IntegratiepraktijkVerplicht in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS37Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Integratiepraktijk (8 sp.)OAS37adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Integratiepraktijk in de stad en de wereldVerplicht in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS38Adocenten
        docenten
        • D.Verdoodt (coördinator)
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        Integratiepraktijk in de stad en de wereld (4 sp.)OAS38adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
    • Plichtvakken modeltraject start februari

      Deze opleidingsonderdelen kunnen enkel opgenomen worden mits toestemming van de trajectbegeleider.

      • 4 sp.Leren en ontwerpenOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS04Adocenten
        docenten
        • N.Verhofstadt (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • N.Verhofstadt
        Leren en ontwerpen (4 sp.)OAS04adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • N.Verhofstadt
        5 sp.Leren en ontwikkelenOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS23Adocenten
        docenten
        • S.De Clerck (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Saron
        Leren en ontwikkelen (5 sp.)OAS23adocenten
        docenten
        • S.De Clerck
        • S.De Cock
        • M.Saron
        5 sp.Communiceren en verbindenOptioneel in fase 1Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS25Adocenten
        docenten
        • H.Langie (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Langie
        • M.Saron
        Communiceren en verbinden (5 sp.)OAS25adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Langie
        • M.Saron
        4 sp.Leren in mijn vak AOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS27Adocenten
        docenten
        • C.Laridaen (coördinator)
        • S.De Cock
        • C.Laridaen
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        Leren in mijn vak A (4 sp.)OAS27adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • C.Laridaen
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Leren in mijn vak BOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS29Adocenten
        docenten
        • N.Verhofstadt (coördinator)
        Leren in mijn vak B (4 sp.)OAS29adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Communiceren en samenwerkenOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS65Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        Communiceren en samenwerken (4 sp.)OAS65adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        4 sp.Brede zorgOptioneel in fase 1Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS66Adocenten
        docenten
        • D.Verdoodt (coördinator)
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • D.Verdoodt
        Brede zorg (4 sp.)OAS66adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • D.Verdoodt
        4 sp.Leren in diversiteit AOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS67Adocenten
        docenten
        • M.Jansegers (coördinator)
        • S.De Cock
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        Leren in diversiteit A (4 sp.)OAS67adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        4 sp.Leren in diversiteit BOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS68Adocenten
        docenten
        • M.Jansegers (coördinator)
        Leren in diversiteit B (4 sp.)OAS68adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.School makenOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS69Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        School maken (4 sp.)OAS69adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        8 sp.IntegratiepraktijkOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS70Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Integratiepraktijk (8 sp.)OAS70adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • V.Cieters
        • S.De Clerck
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • M.Jansegers
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • C.Laridaen
        • S.Ooms
        • J.Penneman
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • H.Van der Haegen
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        • N.Verhofstadt
        4 sp.Integratiepraktijk in de stad en de wereldOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS71Adocenten
        docenten
        • D.Verdoodt (coördinator)
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
        Integratiepraktijk in de stad en de wereld (4 sp.)OAS71adocenten
        docenten
        • T.Agon
        • S.De Cock
        • M.Saron
        • D.Verdoodt
    • Keuzevakken

      De student kiest voor 6 studiepunten opleidingsonderdelen uit onderstaande lijst. Steeds na goedkeuring door de trajectbegeleider.

      • 3 sp.Leraar van de wereldOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS48Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        Leraar van de wereld (3 sp.)OAS48adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        3 sp.Leraar van de wereldOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS49Adocenten
        docenten
        • J.Penneman (coördinator)
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        Leraar van de wereld (3 sp.)OAS49adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • J.Penneman
        • M.Saron
        3 sp.Verdieping vakdidactiekOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS50Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Verdieping vakdidactiek (3 sp.)OAS50adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • S.Ooms
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        3 sp.Verdieping vakdidactiekOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS51Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Verdieping vakdidactiek (3 sp.)OAS51adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • S.Ooms
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        3 sp.Verbreding vakdidactiekOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS52Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Verbreding vakdidactiek (3 sp.)OAS52adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • S.Ooms
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        3 sp.Verbreding vakdidactiekOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS53Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        Verbreding vakdidactiek (3 sp.)OAS53adocenten
        docenten
        • V.Cieters
        • S.De Cock
        • K.De Schryver
        • W.Kesteloot
        • H.Langie
        • S.Ooms
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        • B.Van den Broeck
        • L.Verbrugge
        • D.Verdoodt
        3 sp.Lesgeven aan volwassenenOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOBS27Bdocenten
        docenten
        • H.Van der Haegen (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        Lesgeven aan volwassenen (3 sp.)OBS27bdocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        3 sp.Lesgeven aan volwassenenOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOBS28Bdocenten
        docenten
        • H.Van der Haegen (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        Lesgeven aan volwassenen (3 sp.)OBS28bdocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        3 sp.Helder communicerenOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS56Adocenten
        docenten
        • W.Kesteloot (coördinator)
        • S.De Cock
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        Helder communiceren (3 sp.)OAS56adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        3 sp.Helder communicerenOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS57Adocenten
        docenten
        • W.Kesteloot (coördinator)
        • S.De Cock
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        Helder communiceren (3 sp.)OAS57adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • W.Kesteloot
        • M.Saron
        6 sp.Academische mobiliteitOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS58Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        • M.Saron
        Academische mobiliteit (6 sp.)OAS58adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron
        6 sp.Academische mobiliteitOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS59Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        • M.Saron
        Academische mobiliteit (6 sp.)OAS59adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron
        3 sp.Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs (ism EDU)Optioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS60Adocenten
        docenten
        • H.Van der Haegen (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs (ism EDU) (3 sp.)OAS60adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        3 sp.Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs (ism EDU)Optioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS61Adocenten
        docenten
        • H.Van der Haegen (coördinator)
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs (ism EDU) (3 sp.)OAS61adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • H.Van der Haegen
        3 sp.Vakdidactische thema's binnen kunst en creatieOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS63Adocenten
        docenten
        • S.Pepermans (coördinator)
        • S.De Cock
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        Vakdidactische thema's binnen kunst en creatie (3 sp.)OAS63adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        3 sp.Vakdidactische thema's binnen kunst en creatieOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS64Adocenten
        docenten
        • S.Pepermans (coördinator)
        • S.De Cock
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        Vakdidactische thema's binnen kunst en creatie (3 sp.)OAs64adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • S.Pepermans
        • M.Saron
        3 sp.Academische mobiliteitOptioneel in fase 2Eerste semester Identieke opleidingsonderdelenOAS73Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        • M.Saron
        Academische mobiliteit (3 sp.)OAS73adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron
        3 sp.Academische mobiliteitOptioneel in fase 2Tweede semester Identieke opleidingsonderdelenOAS74Adocenten
        docenten
        • S.De Cock (coördinator)
        • M.Saron
        Academische mobiliteit (3 sp.)OAS74adocenten
        docenten
        • S.De Cock
        • M.Saron