Praktijkonderzoek 2.2 (B-ODISEE-OAL04A)

Doelstellingen
http://public.hubrussel.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16091&OPLID=248
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
JPO0TW : Onderwijskunde 2
OAK04A : Praktijkonderzoek 2.2
OAK20A : HAO Praktijkonderzoek 2.2
OAL22A : HAO Praktijkonderzoek 2.2
OO3102 : Praktijkonderzoek 2
OWL14A : Praktijkonderzoek 2
OO3116 : Praktijkonderzoek 2
OO3133 : Praktijkonderzoek 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OO3189 : Praktijkonderzoek 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Praktijkonderzoek 2.2 (B-ODISEE-OAL04a)




Inhoud
Dit opleidingsonderdeel kadert binnen de leerlijn praktijkonderzoek. Praktijkonderzoek wordt door ons nadrukkelijk gezien als een middel voor professionele ontwikkeling van de leraar in relatie tot de kwaliteitsverbetering van het onderwijs. In dit opleidingsonderdeel worden er dan ook een aantal belangrijke onderzoeksaspecten- en vaardigheden behandeld. De studenten voeren individueel en onder begeleiding van de betrokken docenten een gegeven praktijkonderzoek uit rond een actueel onderwijsthema.
Toelichting werkvorm
De inhouden worden via blended learning (o.a. hoorcolleges, kennisclips, een online aanbod en werksessies) aangebracht.
Evaluatieactiviteiten
Praktijkonderzoek 2.2 (B-ODISEE-O70048)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De studenten dienen individueel een schriftelijk onderzoeksrapport in over het gegeven praktijkprobleem.
De richtlijnen en evaluatiecriteria staan op Toledo.
Dit OPO is tolereerbaar.
Toelichting bij herkansen
Bij een onvoldoende voor dit OPO kan de student herkansen door zijn/haar verslag te herwerken op basis van de gekregen feedback.