Psychopedagogiek 1 (B-ODISEE-JPO0SL)

3 studiepuntenNederlands21 urenTweede semesterTweede semester
Roels Nathalie (coördinator) |  Laridaen Charlotte |  Roels Nathalie |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in het onderwijs- en examenregelement. 

 

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
HBL40B : Psychopedagogiek 1
HBS17G : Psychopedagogiek 1
HBD40B : Psychopedagogiek 1
OO3067 : HAO Psychopedagogiek 1.1
OO3002 : Psychopedagogiek 1.2
OO3020 : HAO Psychopedagogiek 1.2
HBK45B : Psychopedagogiek 1
OO3049 : Psychopedagogiek 1
OO3053 : Psychopedagogiek 1.1

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Psychopedagogiek 1 (B-ODISEE-JLO0SL)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht21 urenTweede semesterTweede semester
Laridaen Charlotte |  Roels Nathalie |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Deel 1: Leerpsychologie

Deel 2: Ontwikkelingspsychologie

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

Dagonderwijs

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

Psychopedagogiek 1 (B-ODISEE-JVO0SL)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk
Vraagvormen : Meerkeuzevragen
Leermateriaal : Computer, Cursusmateriaal, Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 
Examen: meerkeuzevragen - cesuur 60% voor elk onderdeel apart (Deel 1: leerpsychologie, Deel 2: ontwikkelingspsychologie)

Bepaling eindcijfer:

De student is geslaagd voor het opleidingsonderdeel wanneer voor beide onderdelen van het examen (leerpsychologie en ontwikkelingspsychologie) ten minste 60% op het examen behaald wordt.

Het examen van beide onderdelen met cesuur 60% (12/20) wordt omgezet naar een eindcijfer met cesuur 50% (10/20), waarbij beide onderdelen even zwaar doorwegen. Tabel met specifieke omzetting per score: zie Toledo

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor: indien de student voor één van beide onderdelen de cesuur niet haalt, na omzetting zoals hierboven beschreven, wordt het resultaat van het opleidingsonderdeel teruggebracht tot het resultaat van het deel van het examen waarvoor de cesuur niet werd behaald.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.  

Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt het resultaat bepaald als een gewogen gemiddelde met correctiefactor zoals hierboven omschreven met een maximum van 7/20.


 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.