Psychopedagogiek 3 (B-ODISEE-OWL30A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16923&OPLID=249
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Wenselijke aanvangscompetenties: DVLO 1.1, DVLO 2.1; stage 1 en stage 2.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OAL63A : HAO Psychopedagogiek 3
OBK15A : Psychopedagogiek 3
OBL01A : Psychopedagogiek 3
OBS01A : Psychopedagogiek 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OPS06A : Psychopedagogiek 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
JPO0Y4 : Psychopedagogiek 3
OAK29A : Psychopedagogiek 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK42A : HAO Psychopedagogiek 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAL43A : Psychopedagogiek 3
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Psychopedagogiek 3 (B-ODISEE-OWL30a)




Inhoud
De student toont de eigen ontwikkeling van zijn/haar beroepsidenteit door in dialoog te gaan met het werkveld in een (inter)nationale en culturele context. De student doet dit al dan niet vanuit de aangeboden opties. De student toont een (inter)nationaal perspectief op leren en onderwijs, door de opgedane inzichten op een kritische en inspirerende manier te delen met medestudenten.
Toelichting onderwijstaal
De taal is afhankelijk van de partnerinstelling die de student bezoekt en varieert tussen het Nederlands, Frans of Engels.
Toelichting werkvorm
Feedback - Oefeningen/opdrachten - Reflectie - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
De student verruimt zijn/haar eigen referentiekader door een week lang in contact te treden met leraren (in opleiding) buiten de Vlaamse onderwijscontext.
Tijdens deze projectweek proeft hij/zij van een andere, inspirerende (onderwijs)omgeving en reflecteert hij/zij op zijn/haar leervragen.
Evaluatieactiviteiten
Psychopedagogiek 3 (B-ODISEE-O70582)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Na de projectweek tonen de studenten aan wat de uitwisseling met hen heeft gedaan en wat dit met hen doet als leerkracht. De studenten synthetiseren de informatie in een presentatie die dient als basis voor het evaluatiemoment. De studenten inspireren medestudenten en wisselen ervaringen uit aan de hand van hun ontstane perspectief op leren en onderwijs.
Voor meer informatie zie het takenblad en evaluatierooster op Toledo.
Aanwezigheid tijdens de excursie, werksessies en voorbereidende momenten is verplicht.
Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NA voor het OPO. Indien de inleveringstermijn niet gerespecteerd wordt, wordt de examentaak als niet-ingeleverd beschouwd en als 'niet-afgelegd' (NA) beoordeeld.
Toelichting bij herkansen
Zelfde evaluatiemodaliteit als in EP2. De student herwerkt de examentaak van het OPO op basis van de gekregen feedback.