Communicatie en agogische vaardigheden 3 (B-ODISEE-OWL26A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16919&OPLID=249
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
JPO0FJ : Communicatieve Vaardigheden 5 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
JPO0X0 : Taalcompetenties 3
OBK16A : Communicatie en agogische vaardigheden 3
OBL02A : Communicatieve en agogische vaardigheden 3
OBS02A : Communicatie en agogische vaardigheden 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OPS07A : Communicatie en agogische vaardigheden 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK30A : Communicatieve en agogische vaardigheden 3.1 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK43A : HAO Communicatieve en agogische vaardigheden 3.1 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAL44A : Communicatieve en agogische vaardigheden 3.1
OAL64A : HAO Communicatieve en agogische vaardigheden 3.1
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Communicatie en agogische vaardigheden 3 (B-ODISEE-OWL26a)




Inhoud
- Kritische reflectie over de eigen beheersingsniveaus voor de taalcompetenties van de leerkracht
- Communiceren met volwassenen (collega’s, directie, andere leden van het schoolteam en externen): visies en strategieën
- Oudercommunicatie en ouderbetrokkenheid: visies en strategieën
- De sollicitatiebrief, het curriculum vitae, het sollicitatiegesprek
- Paper schrijven van de bachelorproef
- Verbindend communiceren
Toelichting werkvorm
DAG: actieve inbreng van de studenten, werken in groepsverband, (gedeeltelijk) zelfstandige verwerking van de inhouden, (gedeeltelijke) voorbereiding van de werkcolleges teneinde de beoogde doelstellingen en competentieniveaus te bereiken.
Werkvormen HAO: begeleide zelfstudie. Je volgt geen hoor- of werkcolleges maar verwerkt het studiemateriaal op zelfstandige basis en voornamelijk door contact met medestudenten op afstand. Je volgt wel de verplichte practica en tussentijdse feedbacksessies.
Begeleidingsvormen HAO: tijdens de practica worden beroepsspecifieke vaardigheden ingeoefend. Zie kalender en studieplanner, Toledo.
Evaluatieactiviteiten
Communicatie en agogische vaardigheden 3 (B-ODISEE-O70578)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bepaling eindpunt voor DAG:
- Permanente evaluatie: voorbereiding voor oefeningen tijdens de contacturen, aanwezigheid en betrokkenheid tijdens de contacturen telt mee voor 30% van het totaalcijfer.
- Verder is er een examentaak: de taak "interviews, producten gepIKselde beeldvorming en reflectie" telt mee voor 70% van het totaalcijfer. Duiding taak en evaluatieroosters: zie Toledo.
Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NA voor het OPO.
Indien de inleveringstermijn niet gerespecteerd wordt, wordt de examentaak als niet-ingeleverd beschouwd en als 'niet-afgelegd' (NA) beoordeeld.
Bepaling eindpunt voor HAO:
- Permanente evaluatie: voorbereiding voor oefeningen tijdens de practica en tussentijdse feedbackmomenten, aanwezigheid en betrokkenheid tijdens de practica en tussentijdse feedbackmomenten telt mee voor 30% van het totaalcijfer.
- Verder is er een examentaak: de taak "interviews, producten gepIKselde beeldvorming en reflectie" telt mee voor 70% van het totaalcijfer. Duiding taak en evaluatieroosters: zie Toledo.
Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NA voor het OPO.
Indien de inleveringstermijn niet gerespecteerd wordt, wordt de examentaak als niet-ingeleverd beschouwd en als 'niet-afgelegd' (NA) beoordeeld.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.