Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-OWL16A)

3 studiepuntenNederlands23 urenTweede semesterTweede semester
Van den Berghe Ellen (coördinator) |  Van Uytvanck Ruth |  Van den Berghe Ellen
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OO3103 : Identiteit in diversiteit 2
OO3117 : Identiteit in diversiteit 2
OO3190 : Identiteit in diversiteit 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK03A : Identiteit in diversiteit 2
OAK19A : HAO Identiteit in diversiteit 2
OAL03A : Identiteit in diversiteit 2
OAL21A : HAO Identiteit in diversiteit 2
JPO0UY : Professionele identiteit 2
OO3136 : Identiteit in diversiteit 2 (binnenland) (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OO3137 : Identiteit in diversiteit 2 (buitenland) (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-OWL16a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenTweede semesterTweede semester
Van Uytvanck Ruth |  Van den Berghe Ellen
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

De professionele identiteit van de leerkracht met betrekking tot diversiteit met de focus op kansarmoede, gelijke onderwijskansen, gender, mentaal welzijn, migratie, polarisering, interculturaliteit, anderstalige nieuwkomers en wereldburgerschap. 

  • Voor DAG-studenten zijn er verplichte contactmomenten waarin theorie en didactische werkvormen aangereikt worden. 
  • Voor HAO-studenten wordt een aangepast traject voorgesteld via Toledo.

Evaluatieactiviteiten

Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-O70127)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Naslagwerk, Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

De evaluatie bestaat uit drie onderdelen:

  • een reflectie (individueel)
  • een uitgewerkte toolbox (in groep)
  • een pitch waarin de toolbox wordt voorgesteld (in groep)

De evaluatiecriteria worden vooraf meegedeeld aan de studenten (zie takenbladen). 

Bepaling eindpunt: het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor. Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NA voor het OPO. 

Voor HAO-studenten wordt er een aangepast evaluatietraject voorgesteld. 

Tijdens het feedbackmoment van EP2 zal de concrete invulling van EP3 geduid worden. In EP3 gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.

De student herwerkt de deeltaken (reflectie en/of toolbox en/of pitch) aan de hand van de verkregen feedback na EP1 en dient deze opnieuw in tegen de vooropgestelde deadline.