Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-OWL16A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16173&OPLID=249
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OO3103 : Identiteit in diversiteit 2
OO3117 : Identiteit in diversiteit 2
OO3190 : Identiteit in diversiteit 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OAK03A : Identiteit in diversiteit 2
OAK19A : HAO Identiteit in diversiteit 2
OAL03A : Identiteit in diversiteit 2
OAL21A : HAO Identiteit in diversiteit 2
JPO0UY : Professionele identiteit 2
OO3136 : Identiteit in diversiteit 2 (binnenland) (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
OO3137 : Identiteit in diversiteit 2 (buitenland) (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-OWL16a)




Inhoud
De professionele identiteit van de leerkracht met betrekking tot diversiteit met de focus op kansarmoede, gelijke onderwijskansen, gender, mentaal welzijn, migratie, polarisering, interculturaliteit, anderstalige nieuwkomers en wereldburgerschap.
Toelichting werkvorm
- Voor DAG-studenten zijn er verplichte contactmomenten waarin theorie en didactische werkvormen aangereikt worden.
- Voor HAO-studenten wordt een aangepast traject voorgesteld via Toledo.
Evaluatieactiviteiten
Identiteit in diversiteit 2 (B-ODISEE-O70127)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit drie onderdelen:
- een reflectie (individueel)
- een uitgewerkte toolbox (in groep)
- een pitch waarin de toolbox wordt voorgesteld (in groep)
De evaluatiecriteria worden vooraf meegedeeld aan de studenten (zie takenbladen).
Bepaling eindpunt: het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor. Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NA voor het OPO.
Voor HAO-studenten wordt er een aangepast evaluatietraject voorgesteld.
Toelichting bij herkansen
Tijdens het feedbackmoment van EP2 zal de concrete invulling van EP3 geduid worden. In EP3 gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.
De student herwerkt de deeltaken (reflectie en/of toolbox en/of pitch) aan de hand van de verkregen feedback na EP1 en dient deze opnieuw in tegen de vooropgestelde deadline.