Event & Project 1 (B-ODISEE-ORM79A)

6 studiepuntenNederlands28 urenTweede semesterTweede semester
Vanherstraeten Lien (coördinator) |  Dewil Justien |  Van den Abbeele Inne |  Vanherstraeten Lien
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:

https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=19432&OPLID=547

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM97A : Event & Project 1
ORM42B : Event & Project 1
ORM67B : Event & Project 1

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. Event & Project 1 (B-ODISEE-ORM79a)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht28 urenTweede semesterTweede semester
Dewil Justien |  Van den Abbeele Inne |  Vanherstraeten Lien
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

De student leert eerst de theorie en basisbegrippen over evenementen en projecten. Daarna worden beide thema’s verder uitgewerkt aan de hand van praktijkvoorbeelden en opdrachten. 

Thema project 

  • Hoe werk je projectmatig? (versus routine en improvisatie) 
  • Projecten in marketing & communicatie 
  • Verschillende stappen in een project 
  • Opdrachtgever & projectteam 
  • Projectcanvas – projectplan 
  • Samenwerken in team – tijdregistratie – taken verdelen 
  • … 

Thema evenement 

  • Wat zijn de taken van een eventondersteuner? 
  • Soorten evenementen & indeling 
  • Hybride & digitale/virtuele evenementen 
  • Belang van goed concept 
  • Communicatie & sponsoring 
  • Logistieke organisatie 
  • Draaiboek 
  • … 

Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen, alsook richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd vinden de studenten steeds terug op Toledo.

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=29645

De lessen en cursusmateriaal zijn in het Nederlands. Cases en of gebruikt beeldmateriaal kunnen in het Engels zijn. 

Interactievormen - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren - Werkplekleren

Interactieve colleges met leergesprekken aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.  Actieve participatie van de student wordt verwacht. 

Werkplekleren: de studenten passen het aangeleerde toe in de praktijk op de werkplek en brengen eventuele ervaringen (van de werkplek) meer naar de les. 

Studenten maken individuele opdrachten en groepsopdrachten om de theorie te vertalen naar de praktijk. 

Gebruik AI-tools​
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.

Evaluatieactiviteiten

Event & Project 1 (B-ODISEE-O72285)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

100 % permanente evaluatie:

  • Theoretische test, groeps- en individuele opdrachten 
  • Actieve deelname tijdens de lessen 

Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang en zijn dus een vereiste om te kunnen slagen. Studenten die meer dan 20% van de contacturen afwezig zijn, krijgen een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.

Opdrachten en testen die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd worden, moeten tegen een afgesproken deadline gemaakt worden. De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald. Aanwezigheidstesten en/of aanwezigheidsopdrachten kunnen niet worden ingehaald. 

ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.

Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, indienen van opdrachten, toetsmomenten en evaluatie worden gecommuniceerd via Toledo.

Studenten die niet geslaagd zijn krijgen een herexamen op de campus! De herkansing verschilt dus van de eerste zit-opdracht. 

ChatGPT of andere AI-tools mogen NIET worden gebruikt tijdens de herkansing. Wanneer je deze gebruikt, krijg je een 0-score, onvoldoende of een fraudedossier. 

Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, indienen van opdrachten, toetsmomenten en evaluatie worden gecommuniceerd via Toledo.