Communicatietechnieken Frans 2 basis (B-ODISEE-ORM74A)

3 studiepuntenFrans28 urenTweede semesterTweede semester
Touat Siham (coördinator) |  Eyskens Kristina |  Touat Siham
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:

https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=19412&OPLID=547

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM15A : Communicatietechnieken Frans 2 intermediate (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM45A : Communicatietechnieken Frans 2

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Communicatietechnieken Frans 2 basis (B-ODISEE-ORM74a)

3 studiepuntenFransWerkvorm: College-practicum28 urenTweede semesterTweede semester
Eyskens Kristina |  Touat Siham
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

De lessen zijn erop gericht de student te trainen in zich vooral mondeling en schriftelijk correct en professioneel uitdrukken op basisniveau voor luisteren, spreken, interactie (gesprekken voeren), lezen en schrijven. Gebaseerd op de Europese taalniveaus zoals beschreven in https://www.uvatalen.nl/nl/taalniveaus-europees-referentiekader-voor-de-talen. Daar vind je ook meer voorbeelden bij de indicatoren.  

Volgende thema’s komen onder meer aan bod:  

  • Informatie geven & verwerken   
  • Vergaderen   
  • Onthaaltechnieken  
  • Presentatietechnieken    
  • Zakelijke rapporten   
  • Schrijven voor print en web   
  • Spelling, woordenschat, zinsbouw en grammatica (explio)
  • ...

Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data, opdrachten en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.

De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald. Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens worden gecommuniceerd via Toledo. 

OPGELET : ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=29574

  • Online platform Explio
  • Slides, artikels, studiemateriaal... op Toledo
  • Het digitaal leermateriaal is beschikbaar via https://www.academicsoftware.eu/
  • https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=29575
  •  

Begeleide zelfstudie - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren

Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen in het virtueel bedrijf, op basisniveau.  

Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang en zijn dus een vereiste om te kunnen slagen. Studenten die meer dan 20% van de contacturen afwezig zijn, krijgen een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.

Evaluatieactiviteiten

Communicatietechnieken Frans 2 basis (B-ODISEE-O72280)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Permanente evaluatie zonder examen: aan elke les kunnen opdrachten en een eindproject voor de permanente evaluatie gekoppeld worden. De inhoud van de opdrachten en de puntenverdeling worden op Toledo meegedeeld.  

De inhoud van de opdrachten en puntenverdeling worden op Toledo meegedeeld.

Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang en zijn dus een vereiste om te kunnen slagen. Studenten die meer dan 20% van de contacturen afwezig zijn, krijgen een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.

De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald. Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens worden gecommuniceerd via Toledo. 

Paper en mondeling examen tijdens EP3 waarbij de student aantoont dat hij de doelstellingen van EP2 verworven heeft. Er worden geen deelvrijstellingen gegeven voor evaluatieonderdelen. 

Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken en datum van indiening vinden de studenten steeds terug op Toledo.