Communicatietechnieken Frans 2 (B-ODISEE-ORM45A)
Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=18654&OPLID=556
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM15A : Communicatietechnieken Frans 2 intermediate (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM74A : Communicatietechnieken Frans 2 basis
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Communicatietechnieken Frans 2 (B-ODISEE-ORM45a)
Inhoud
De lessen zijn erop gericht de student te trainen in zich mondeling en schriftelijk correct en professioneel uitdrukken voor luisteren, spreken, interactie (gesprekken voeren), lezen en schrijven.
(Gebaseerd op de Europese taalniveaus zoals beschreven in http://www.europeestaalportfolio.nl/. Daar vind je ook meer voorbeelden bij de indicatoren)
Volgende thema’s komen aan bod:
- Informatie geven & verwerken
- Vergaderen
- Onthaaltechnieken
- Presentatietechnieken
- Zakelijke rapporten
- Schrijven voor print en web
- Spelling, woordenschat, zinsbouw en grammatica
- ...
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data, opdrachten en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Studiemateriaal
Online platform Explio
Slides, artikels, studiemateriaal... op Toledo
Het digitaal leermateriaal is beschikbaar via https://www.academicsoftware.eu/
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Oefeningen/opdrachten
De avondopleiding wordt georganiseerd in de vorm van 'gecombineerd onderwijs'. Dat wil zeggen dat een deel van de lessen op de campus plaatsvinden en het andere deel via begeleide zelfstudie verloopt.
Op Toledo vind je de volledige planning en uitleg bij elke opdracht.
Evaluatieactiviteiten
Communicatietechnieken Frans 2 (B-ODISEE-O72028)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% permanente evaluatie: aan elke les kunnen opdrachten en een eindproject voor de permanente evaluatie gekoppeld worden. De inhoud van de opdrachten en de puntenverdeling worden op Toledo meegedeeld.
Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
Permanente evaluatie (taken worden opnieuw gemaakt of gelijkaardige taken worden gemaakt)
Mondelinge toelichting tijdens EP3 waarbij de student aantoont dat hij de doelstellingen van EP2 verworven heeft. Er worden geen deelvrijstellingen gegeven voor evaluatieonderdelen.
Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken en datum van indiening vinden de studenten steeds terug op Toledo.