Visuals 2 (B-ODISEE-ORM63B)
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM15B : Indesign (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM27B : Indesign (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM35B : Visuals 2
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Visuals 2 (B-ODISEE-ORM63b)
Inhoud
Binnen dit opleidingsonderdeel verdiepen studenten zich in de vele faceten van de visuele communicatie voor marketing en communicatie doeleinden
De skills die de studenten aanleren situeren zich binnen onderstaande thema's, maar kunnen nog variëren naargelang de snelle ontwikkelingen in het digitale landschap:
- basis principes van visuele communicatie, zowel de technische als theoretische aspecten
- basisbeginselen van goede visuele communicatie kennen, herkennen en kunnen toepassen
- composities creëren volgens de regels van de visuele communicatie voor verschillende platformen zowel online als offline
- herkennen en kunnen toepassen van huisstijlelementen
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Toelichting onderwijstaal
Toelichting werkvorm
Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen.
- Skills lab: studenten oefenen op basis van concrete casussen
- Leergesprekken waarbij moeilijkheden worden bijgestuurd
Evaluatieactiviteiten
Visuals 2 (B-ODISEE-O73832)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% permanente evaluatie. Dit bestaat uit:
- Vaardigheidstesten en individuele opdrachten
- Actieve deelname tijdens de lessen
- Géén examen in de examenperiode
Om te kunnen slagen voor dit vak is:
- Aanwezigheid in de lessen erg belangrijk.
- Opdrachten indienen een vereiste. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten en testen die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd worden, moeten tegen een afgesproken deadline gemaakt worden. De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald.
- Alle richtlijnen (afspraken - regels ...) over toetsmomenten en/of indienen van opdrachten worden gecommuniceerd via de Toledo.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie van de tweede examenkans verschilt van de eerste examenkans.
2de examenkans bestaat uit een opdracht op de laptop (BYOD) die dient gemaakt te worden op de campus.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.