Visuals 3 (B-ODISEE-ORM51A)
Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=18660&OPLID=556
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM21A : Visuals 3
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Visuals 3 (B-ODISEE-ORM51a)
Inhoud
Binnen dit opleidingsonderdeel verdiepen de studenten zich in de essentiële skills die nodig zijn binnen het professionele marketing- en communicatiewerkveld.
De skills die de studenten aanleren situeren zich binnen onderstaande thema's, maar kunnen nog variëren naargelang de snelle ontwikkelingen in het digitale marketinglandschap:
- afbeeldingen en filmpjes bewerken en stileren
- basis principes van online en interactieve opmaak
- basisbeginselen van een goede visuele communicatie kennen, herkennen en kunnen toepassen
- composities creëren volgens de regels van goed grafisch design en voor verschillende platformen zowel online als offline
- strategische keuzes visueel kunnen herkennen en zelf kunnen uitwerken
- werken met, toepassen, aanpassen en aanmaken van huisstijlen en huistijl elementen (branding)
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Studiemateriaal
Verplicht:
- Adobe Creative Cloud via academicsoftware.eu (softwareportaal voor studenten) - online voucher aankopen voor 30 euro (toegang voor 1 jaar)
- Studiemateriaal via Toledo
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=27927
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Oefeningen/opdrachten
Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen die een duidelijke link vertonen met het werkplekleren.
- Skills lab: studenten oefenen op basis van concrete casussen
- Leergesprekken waarbij moeilijkheden worden bijgestuurd
De avondopleiding wordt georganiseerd in de vorm van 'gecombineerd onderwijs'. Dat wil zeggen dat ongeveer de helft van de lessen op de campus plaatsvinden en de andere helft online en/of via begeleide zelfstudie verloopt.
Evaluatieactiviteiten
Visuals 3 (B-ODISEE-O72034)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% permanente evaluatie. Dit bestaat uit:
- Vaardigheidstesten en individuele opdrachten
- Actieve deelname tijdens de lessen
- Géén examen in de examenperiode
Om te kunnen slagen voor dit vak:
- Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.
- Alle richtlijnen (afspraken - regels ...) over toetsmomenten en/of indienen van opdrachten worden gecommuniceerd via de Toledo.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie van de tweede examenkans verschilt van de eerste examenkans.
2de examenkans bestaat uit een Paper waarbij verschillende opdrachten uit de module terugkomen, eventueel in een herwerkte vorm.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.