Visuals 3 (B-ODISEE-ORM21A)
Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=18630&OPLID=547
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM51A : Visuals 3
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Visuals 3 (B-ODISEE-ORM21a)
Inhoud
Binnen dit opleidingsonderdeel verdiepen de studenten zich in de essentiële IT skills die nodig zijn binnen het professionele marketing- en communicatiewerkveld.
De skills die de studenten aanleren situeren zich binnen onderstaande thema's, maar kunnen nog variëren naargelang de snelle ontwikkelingen in het digitale marketinglandschap:
- afbeeldingen en filmpjes bewerken en stileren
- basisprincipes van online en interactieve opmaak
- basisbeginselen van een goede visuele communicatie kennen, herkennen en kunnen toepassen
- composities creëren volgens de regels van goed grafisch design en voor verschillende platformen zowel online als offline
- strategische keuzes visueel kunnen herkennen en zelf kunnen uitwerken
- werken met, toepassen, aanpassen en aanmaken van huisstijlen en huistijl elementen (branding)
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Toelichting werkvorm
Oefeningen/opdrachten
Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen die een duidelijke link vertonen met het werkplekleren.
- Skills lab: studenten oefenen op basis van concrete casussen
- Leergesprekken waarbij moeilijkheden worden bijgestuurd
Evaluatieactiviteiten
Verdieping visual skills (B-ODISEE-O72004)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% permanente evaluatie. Dit bestaat uit:
- Vaardigheidstesten en individuele opdrachten
- Actieve deelname tijdens de lessen
- Géén examen in de examenperiode
Om te kunnen slagen voor dit vak is:
- Aanwezigheid in de lessen erg belangrijk.
- Opdrachten indienen een vereiste. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten en testen die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd worden, moeten tegen een afgesproken deadline gemaakt worden. De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald.
Alle richtlijnen (afspraken - regels ...) over toetsmomenten en/of indienen van opdrachten worden gecommuniceerd via de Toledo.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie van de tweede examenkans verschilt van de eerste examenkans.
2de examenkans bestaat uit een Paper waarbij verschillende opdrachten uit de module terugkomen, eventueel in een herwerkte vorm.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.