Leren in diversiteit A (B-ODISEE-OBS59A)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=17846&OPLID=533
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in het onderwijs- en examenreglement.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OAS13A : Leren in diversiteit A
OAS30A : Leren in diversiteit A
OAS43A : Leren in diversiteit A
OBS17B : Leren in diversiteit A
OAS67A : Leren in diversiteit A
OBS11B : Leren in diversiteit A
OBS74A : Leren in diversiteit A
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Leren in diversiteit A (B-ODISEE-OBS59a)
Inhoud
In dit opleidingsonderdeel verbreden en verdiepen we jouw visie op lesgeven en je vak.
De volgende thema’s en onderdelen komen daarbij aan bod:
H1. Onderwijsvernieuwing
H2. Competentiegericht onderwijs (CGO/COL)
H3. Van krachtige leeromgeving naar UDL
H4. Coöperatieve leerstrategieën
H5. Onderzoekend en zelfgestuurd leren
H6. Differentiëren
H7. ICT- en media-integratie
Toelichting werkvorm
In de contactmomenten ga je naast de aangeboden doceer- en/of instructiemomenten regelmatig zelf aan de slag met concrete oefeningen en herhalingsoefeningen, samenwerkend en onder begeleiding van de docent.
Eenmalige tussentijdse feedback buiten de lessen om op de opdrachten voor Leren in diversiteit A is mogelijk binnen de daartoe voorziene periode. Je kan dit terugvinden op de semesterplanning van het opleidingsonderdeel op Ultra / Toledo.
Goed om weten: Tijdens je opleiding zal je 10 schoolbrede activiteit uitvoeren op je (stage)school. In het opleidingsonderdeel Integratiepraktijk gaan we na of je alle schoolbrede activiteiten hebt volbracht. Maak tijdens je opleiding voldoende gevarieerde keuzes. Meer informatie vind je op https://stage.odisee.be/onderwijs/veb/
Evaluatieactiviteiten
Leren in diversiteit A (B-ODISEE-O71274)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit de volgende onderdelen.
Het niet afleggen van een onderdeel van de evaluatie leidt tot een NA (=niet afgelegd) voor het opleidingsonderdeel.
Elke afwezigheid op een evaluatiemoment moet geduid worden en kan eventueel gecompenseerd worden. Je neemt in dit geval zelf zo snel mogelijk contact op met de docent die bepaalt op welke wijze compensatie mogelijk is. Het NIET compenseren leidt tot een NA (= niet afgelegd) voor het opleidingsonderdeel.
Volgende onderdelen tellen mee in de eindscore:
- Mondeling openboekexamen (40%)
- Opdracht onderzoekend leren (40%)
- Intervisie over focussen en thema's uit Lid A (20%)
Je moet geslaagd zijn voor alle onderdelen om het opleidingsonderdeel (OPO) Leren in diversiteit A succesvol af te leggen. Indien je niet slaagt voor een van deze onderdelen wordt het cijfer herleid tot het onderdeel met de laagste score.
Volgend onderdeel moet afgelegd worden maar telt niet mee in de eindscore:
- Online micro-teaching. De uitvoering van online micro-teaching (evaluatievrij oefenmoment) is verplicht voor VEB FPR (niet-LIO)..
Meer informatie over de inhoud, werkwijze en organisatie van de evaluatie (ook studenten LIO-baan) vind je op Ultra / Toledo.
Toelichting bij herkansen
Een voldoende behaald op een onderdeel blijft binnen éénzelfde academiejaar behouden. Studenten die sommige onderdelen opnieuw dienen te doen en andere niet over academiejaren heen, nemen contact op met de docent om te kijken of een aangepaste ECTS-fiche mogelijk is.