Leren in diversiteit A (B-ODISEE-OBS17B)

4 studiepuntenNederlands12 urenTweede semesterTweede semester
Van den Broeck Bram (coördinator) |  Van den Broeck Bram
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OAS13A : Leren in diversiteit A
OAS43A : Leren in diversiteit A
OAS67A : Leren in diversiteit A
OAS30A : Leren in diversiteit A
OBS59A : Leren in diversiteit A
OBS11B : Leren in diversiteit A
OBS74A : Leren in diversiteit A

Onderwijsleeractiviteiten

4 sp. Leren in diversiteit A (B-ODISEE-OBS17b)

4 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum-opdracht12 urenTweede semesterTweede semester
Van den Broeck Bram
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

In dit opleidingsonderdeel verbreden en verdiepen we jouw visie op lesgeven en je vak.  

De volgende thema’s en onderdelen komen daarbij aan bod: 

 

H1. Onderwijsvernieuwing  

H2. Competentiegericht onderwijs (CGO/COL) 

H3. Van krachtige leeromgeving naar UDL  

H4. Coöperatieve leerstrategieën  

H5. Onderzoekend en zelfgestuurd leren  

H6. Differentiëren  

H7. ICT- en media-integratie 

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=30183

 

 

 

Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Oefeningen/opdrachten

Het opleidingsonderdeel Leren in diversiteit A bestaat uit zelfstudie met behulp van de syllabus en bijhorende online oefeningen. Eénmalige tussentijdse feedback op de in te dienen opdracht onderzoekend leren en/of op je voorbereiding voor de online micro-teaching waarin je de aangeboden theorie uit de syllabus toepast, is zeker mogelijk. Het tijdstip of de gereserveerde datums hiervoor vind je terug op de semesterplanning van Leren in diversiteit A op Toledo/ultra.  

Er worden online momenten voorzien voor begeleiding  (cfr semesterplanning) 

Goed om weten: Tijdens je opleiding zal je 10 schoolbrede activiteit uitvoeren op je (stage)school. In het opleidingsonderdeel integratiepraktijk gaan we na of je alle schoolbrede activiteiten hebt volbracht. Maak tijdens je opleiding voldoende gevarieerde keuzes. Meer informatie vind je op de stagewebsite en het studentenplatform. 

Evaluatieactiviteiten

Leren in diversiteit A (B-ODISEE-O72465)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

 

De evaluatie bestaat uit volgende onderdelen.  

Het niet afleggen van een onderdeel van de evaluatie leidt tot een NA (=niet afgelegd) voor het opleidingsonderdeel. 

Elke afwezigheid op een evaluatiemoment moet geduid worden en kan eventueel gecompenseerd worden. Je neemt zelf, zo snel mogelijk, contact op met de docent die bepaalt op welke wijze compensatie mogelijk is. Het NIET compenseren leidt tot een NA (= niet afgelegd) voor dit opleidingsonderdeel. 

  

Volgende onderdelen tellen mee in de eindscore  

Mondeling openboekexamen (40%) 

Opdracht onderzoekend leren (40%) 

Intervisie thema’s en focus LIDa (20%) 

Je moet geslaagd zijn voor alle onderdelen om het opleidingsonderdeel (OPO) Leren in diversiteit A succesvol af te leggen. Indien je niet slaagt voor een van deze onderdelen wordt het cijfer herleid tot het onderdeel met de laagste score. 

  

Volgend onderdeel moet afgelegd worden maar telt niet mee in de eindscore  

  

Online micro-teaching. De uitvoering van online micro-teaching (evaluatievrij oefenmoment) is verplicht voor VEB – FPR.   

Meer informatie over de inhoud, werkwijze en organisatie van de evaluatie (ook studenten LIO-baan) vind je op Toledo/ultra. 

Een voldoende behaald op een onderdeel blijft binnen éénzelfde academiejaar behouden. Studenten die sommige onderdelen opnieuw dienen te doen en andere niet over academiejaren heen nemen contact op met de docent om te kijken of een aangepaste ECTS-fiche mogelijk is.