E-Learning 2 (B-ODISEE-JPO0TX)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: E-learning 2 (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
De dagstudent die een vak met andere evaluatiemodaliteit (permanente evaluatie) wil opnemen in zijn individueel studieprogramma, moet de lessen ook effectief kunnen bijwonen. Om hiervan af te wijken is een gesprek tussen student en docent noodzakelijk.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de agro- en biotechnologie - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Bachelor in de agro- en biotechnologie - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Micro-credential van de opleiding secundair onderwijs (Sint-Niklaas) 999 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. E-Learning 2 (B-ODISEE-JLO0TX)




Inhoud
Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur (de student kiest 4 inhouden uit de onderstaande lijst)
- Interactieve antwoordsystemen
- Didactisch gebruik van tablets
- Digiborden: activerend leermateriaal
- Presenteren 2.0
- Live les en overleg op afstand
- Geavanceerde formulieren
Zelfsturend leren faciliteren en interactief oefenmateriaal creëren (de student kiest 4 inhouden uit onderstaande lijst)
- Zelfstandig leren
- Flipping the classroom met kennisclips
- Zelfstandig oefenen (o.a. Educaplay)
- Bookwidgets
- H5P
ICT-integratie
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Werkplekleren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Evaluatieactiviteiten
E-Learning 2 (B-ODISEE-JVO0TX)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bepaling eindcijfer
- Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur: 40%
- Zelfsturend leren en interactief oefenmateriaal: 40%
- ICT-integratie: 20%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het niet verwerken van meer dan één e-learningthema en/of het niet uitvoeren van de leertaak (ICT-integratie), wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs Fraude.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (met uitzondering van workshops die niet kunnen hernomen worden).