E-Learning 2 (B-ODISEE-JPO0TX)

3 studiepuntenNederlands21 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan (coördinator) |  Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn |  Van der Eedt Peter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: E-learning 2 (niveau: doorgroei).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

De dagstudent die een vak met andere evaluatiemodaliteit (permanente evaluatie) wil opnemen in zijn individueel studieprogramma, moet de lessen ook effectief kunnen bijwonen. Om hiervan af te wijken is een gesprek tussen student en docent noodzakelijk.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. E-Learning 2 (B-ODISEE-JLO0TX)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht21 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn |  Van der Eedt Peter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur (de student kiest 4 inhouden uit de onderstaande lijst)

  • Interactieve antwoordsystemen
  • Didactisch gebruik van tablets
  • Digiborden: activerend leermateriaal
  • Presenteren 2.0
  • Live les en overleg op afstand
  • Geavanceerde formulieren

Zelfsturend leren faciliteren en interactief oefenmateriaal creëren (de student kiest 4 inhouden uit onderstaande lijst)

  • Zelfstandig leren
  • Flipping the classroom met kennisclips
  • Zelfstandig oefenen (o.a. Educaplay)
  • Bookwidgets
  • H5P

ICT-integratie

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media

Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Werkplekleren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Evaluatieactiviteiten

E-Learning 2 (B-ODISEE-JVO0TX)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bepaling eindcijfer

  • Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur: 40%
  • Zelfsturend leren en interactief oefenmateriaal: 40%
  • ICT-integratie: 20%

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het niet verwerken van meer dan één e-learningthema en/of het niet uitvoeren van de leertaak (ICT-integratie), wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs Fraude.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (met uitzondering van workshops die niet kunnen hernomen worden).