FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JPO0XI)
Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: FR3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Frans) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JLO0XI)
Inhoud
Vakdidactiek (aspecten van de didactiek Frans als vreemde taal: lesgeven in de arbeidsmarkt- en dubbele finaliteiten; dyslexie; leerlinggestuurde werkvormen; professionalisering ; administratie; de summatieve evaluatie; brug basisonderwijs-secundair onderwijs). Krachtige leeromgeving: inzet ICT in les Frans en zelf ontwikkelen van creatief leermateriaal. Resultaten peilingen van Frans en wetenschappelijke literatuur.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Frans en het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JVO0XI)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer: Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. Er wordt een 7/20 of minder gegeven voor het opleidingsonderdeel wanneer de student niet aan alle evaluatieactiviteiten heeft deelgenomen. Bepaling resultaat: Portfolio: 50 %; microteaching: 50%. Bij de evaluatie van vaardigheden kunnen studenten geen beroep doen op faciliteiten die deze vaardigheden ondersteunen.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.