FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JPO0XI)

3 studiepuntenFrans14 urenEerste semesterEerste semester
De Winter Bart (coördinator) |  De Winter Bart
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: FR3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd).

De algemene  toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JLO0XI)

3 studiepuntenFransWerkvorm: College-practicum-opdracht14 urenEerste semesterEerste semester
De Winter Bart
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Vakdidactiek (aspecten van de didactiek Frans als vreemde taal: lesgeven in de arbeidsmarkt- en dubbele finaliteiten; dyslexie; leerlinggestuurde werkvormen; professionalisering ; administratie; de summatieve evaluatie; brug basisonderwijs-secundair onderwijs). Krachtige leeromgeving: inzet ICT in les Frans en zelf ontwikkelen van creatief leermateriaal. Resultaten peilingen van Frans en wetenschappelijke literatuur.
 

Actieve kennis van het Frans en het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

FR3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-JVO0XI)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Portfolio

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer: Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. Er wordt een 7/20 of minder gegeven voor het opleidingsonderdeel wanneer de student niet aan alle evaluatieactiviteiten heeft deelgenomen. Bepaling resultaat: Portfolio: 50 %; microteaching: 50%. Bij de evaluatie van vaardigheden kunnen studenten geen beroep doen op faciliteiten die deze vaardigheden ondersteunen.

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.