FR1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JPO0SW)

3 studiepuntenFrans27 urenTweede semesterTweede semester
De Winter Bart (coördinator) |  De Winter Bart |  Van den Berghe Ellen
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: FR1-2a Taalstudie 2 (niveau: basis).

De algemene toelatingsvoorwaarden  zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Wenselijke aanvangscompetenties: de eindtermen van het vak Frans voor de doorstroomrichtingen van het secundair onderwijs zijn de begintermen. Dit komt overeen met het niveau B1 van het Europees Referentiekader.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. FR1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JLO0SW)

3 studiepuntenFransWerkvorm: College-practicum27 urenTweede semesterTweede semester
De Winter Bart |  Van den Berghe Ellen
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

grammatica (1ste graad secundair onderwijs); semantiek; woordenschat.
 

Actieve kennis van het Frans en het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Hoger Afstandsonderwijs (HAO): Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

FR1-2a Taalstudie 2 (B-ODISEE-JVO0SW)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

 Bij de evaluatie van vaardigheden kunnen studenten geen beroep doen op faciliteiten die deze vaardigheden ondersteunen

 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.