NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-OWS97A)

3 studiepuntenNederlands14 urenEerste semesterEerste semester
Vonck Marianne (coördinator) |  Vonck Marianne |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NE3-1a Integratiemodule (niveau: gevorderd).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-OWS97a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum14 urenEerste semesterEerste semester
Vonck Marianne |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

Algemeen
De student begint aan de vervolmakingsfase van de opleiding en weet wat het vak Nederlands inhoudt. 

Dat betekent dat we onze ervaring en onze kennis van de voorbije cursussen integreren in brede opdrachten rond:

bijscholing

uitstappen voor het vak Nederlands

remediëren en differentiëren 

We sluiten dieze cursus af met een examen waarin de opdrachten worden gepresenteerd in een verzorgde taal. 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

Begeleide zelfstudie

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)

Hoger Afstandsonderwijs (HAO): monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag maar zijn welkom en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-O73792)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer:

Opdrachten: 75%

Mondeling examen/presentatie: 25%

Om te slagen, moet de student op alle onderdelen van het OPO geslaagd zijn.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

Bijzondere aandachtspunten:

Het mondeling  examen is een presentatie aan de hele groep. 

 


 

: Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.