NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-OWS97A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NE3-1a Integratiemodule (niveau: gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-OWS97a)




Inhoud
Algemeen
De student begint aan de vervolmakingsfase van de opleiding en weet wat het vak Nederlands inhoudt.
Dat betekent dat we onze ervaring en onze kennis van de voorbije cursussen integreren in brede opdrachten rond:
bijscholing
uitstappen voor het vak Nederlands
remediëren en differentiëren
We sluiten dieze cursus af met een examen waarin de opdrachten worden gepresenteerd in een verzorgde taal.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon)
Hoger Afstandsonderwijs (HAO): monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag maar zijn welkom en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
NE3-1a Integratiemodule (B-ODISEE-O73792)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Opdrachten: 75%
Mondeling examen/presentatie: 25%
Om te slagen, moet de student op alle onderdelen van het OPO geslaagd zijn.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Bijzondere aandachtspunten:
Het mondeling examen is een presentatie aan de hele groep.
Toelichting bij herkansen
: Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.