LO3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-OWS96A)

3 studiepuntenNederlands18 urenEerste semesterEerste semester
Kennis Karolien (coördinator) |  Kennis Karolien |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: LO3-1b vakdidactiek 3 (niveau: gevorderd)

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. LO3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-OWS96a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht18 urenEerste semesterEerste semester
Kennis Karolien |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

Deel 1: Vakdidactisch seminarie

De leerlijn vakdidactiek wordt verdergezet met de focus op kleuters en evaluatie

Deel 2: Praktijkvoorbeelden vakdidactiek

De studenten gaan in de sportzaal actief aan de slag met het vakdidactisch model SpelInzicht

Deel 3: Demovaardigheden

De studenten hernemen praktische basissleutels die ze in de loop van de vorige jaren gezien/geleerd hebben

Deel 4: Spelstage (deel 2)

Tijdens deze stagedag krijgen de studenten uitgebreid bad aan verschillende spelen die ze kunnen toepassen in hun stages.

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Evaluatieactiviteiten

LO3-1b Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-O73791)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Praktijkexamen, Paper/Werkstuk, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer:

Het totale eindcijfer bestaat uit een samenstelling van volgende onderdelen: Vakdidactisch seminarie (33,33%), Demovaardigheden (33,33%) en Practische aanpak didactiek (33,33%)

Voor het onderdeel Spelstage is aanwezigheid verplicht. Indien met ongewettigd afwezig was kan men maximaal 7/20 behalen voor het OPO. Was men aanwezig wordt het eindcijfer bepaald door het rekenkundig gemiddelde van de 3 andere onderdelen.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA. 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.