WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-OWS88A)

3 studiepuntenNederlands20 urenTweede semesterTweede semester
De Schepper Nele (coördinator) |  De Schepper Nele |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (niveau: doorgroei).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-OWS88a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht20 urenTweede semesterTweede semester
De Schepper Nele |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

A. Analytische meetkunde 1e jaar 2e graad secundair onderwijs

  Afstandsformule, formule midden lijnstuk en richtingscoëfficiënt
  Vergelijking van een rechte
  Stelsels van vergelijkingen
  Analytisch bewijzen

 

B. Ruimtemeetkunde 2e graad secundair onderwijs

  Basisbegrippen
  Evenwijdigheid en loodrechte stand
  Veelvlakken en omwentelingslichamen
  Inhoud en oppervlakte van ruimtelichamen
  Geïntegreerde toepassingen


C. Computationeel denken met Python

  Concepten van computationeel denken: decompositie, patroonherkenning, abstractie, algoritme
  Debuggen
  Principes van programmeren: sequentie, herhalingsstructuur, keuzestructuur
  Elementen van programmeertalen: variabelen, datatypes, operatoren, parameters, condities, procedures of functies  
 

 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

Digitaal leren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

 

Begeleiding DAG:

Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)

Individuele uitleg na afspraak via email (nele.deschepper@odisee.be).

 

Begeleiding HAO:

Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)

Behalve op de monitoraten, kunnen ook vragen worden gesteld via email (nele.deschepper@odisee.be).

Evaluatieactiviteiten

WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-O73735)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Formularium, Rekenmachine

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.

 

Bepaling eindcijfer:

schriftelijk examen: 85%

opdracht computationeel denken met Python: 15%

De student dient zowel voor het schriftelijk examen als voor de opdracht te slagen om de credit te behalen.

 

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.

 

 

Ja.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.