WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-OWS88A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-OWS88a)




Inhoud
A. Analytische meetkunde 1e jaar 2e graad secundair onderwijs
Afstandsformule, formule midden lijnstuk en richtingscoëfficiënt
Vergelijking van een rechte
Stelsels van vergelijkingen
Analytisch bewijzen
B. Ruimtemeetkunde 2e graad secundair onderwijs
Basisbegrippen
Evenwijdigheid en loodrechte stand
Veelvlakken en omwentelingslichamen
Inhoud en oppervlakte van ruimtelichamen
Geïntegreerde toepassingen
C. Computationeel denken met Python
Concepten van computationeel denken: decompositie, patroonherkenning, abstractie, algoritme
Debuggen
Principes van programmeren: sequentie, herhalingsstructuur, keuzestructuur
Elementen van programmeertalen: variabelen, datatypes, operatoren, parameters, condities, procedures of functies
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
Digitaal leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Begeleiding DAG:
Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)
Individuele uitleg na afspraak via email (nele.deschepper@odisee.be).
Begeleiding HAO:
Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)
Behalve op de monitoraten, kunnen ook vragen worden gesteld via email (nele.deschepper@odisee.be).
Evaluatieactiviteiten
WI2-2 Analytische meetkunde - Ruimtemeetkunde - Computationeel denken (B-ODISEE-O73735)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
schriftelijk examen: 85%
opdracht computationeel denken met Python: 15%
De student dient zowel voor het schriftelijk examen als voor de opdracht te slagen om de credit te behalen.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. De student moet dus alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Ja.
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.