WI2-1b Functieleer - Deelbaarheid bij veeltermen (B-ODISEE-OWS87A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: WI2-1b Functieleer - Deelbaarheid bij veeltermen (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Wiskunde) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. WI2-1b Functieleer - Deelbaarheid bij veeltermen (B-ODISEE-OWS87a)




Inhoud
A. Algebraïsch rekenen
Rekenen met veeltermen (inclusief deelbaarheid bij veeltermen).
Ontbinden in factoren
B. Reële functies
Functies
Eerstegraadsfuncties
Tweedegraadsfuncties
Elementaire functies (o.a. functies die horen bij omgekeerd evenredige verbanden)
Transformaties van grafieken
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
Digitaal leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Begeleiding DAG:
Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)
Individuele uitleg na afspraak via email (nele.deschepper@odisee.be).
Begeleiding HAO:
Toledo (kennisclips, oplossingen oefeningen, powerpoints, aanvullende artikelen, ...)
Behalve op de monitoraten, kunnen ook vragen worden gesteld via email (nele.deschepper@odisee.be).
Evaluatieactiviteiten
WI2-1b Functieleer - Deelbaarheid bij veeltermen (B-ODISEE-O73734)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer: 100% op het schriftelijk examen.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
Ja.
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.