EC2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-OWS85A)

3 studiepuntenNederlands20 urenBeide semestersBeide semesters
Bernaers Griet (coördinator) |  Bernaers Griet |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden  te beschikken: EC2 vakdidactiek 2 (niveau: doorgroei)

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. EC2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-OWS85a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht20 urenBeide semestersBeide semesters
Bernaers Griet |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs - Algemene vakken (BA)

Vakdidactiek 2

  • Leerplanstudie B-stroom
  • Vakspecifieke werkvormen
  • Vakterminologie
  • Vakdidactische inzichten

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching). 

Evaluatieactiviteiten

EC2 Vakdidactiek 2 (B-ODISEE-O73717)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus. 

Bepaling eindcijfer:

  • Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. 
  • Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 
  • Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet afgelegd' of NA. 
  • De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen. 

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.