NE1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-OWS83A)

Doelstellingen
Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: NE1 vakdidactiek 1 (Basis)
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Nederlands) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. NE1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-OWS83a)




Inhoud
Ik ken de algemene didactische principes. Ik beheers de vakdidactische terminologie en toon inzicht in de didactische aanpak van het moedertaalonderwijs.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
Oefeningen/opdrachten
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon). .
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
NE1 Vakdidactiek 1 (B-ODISEE-O73715)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Permanente evaluatie met taken: 50%
Schriftelijk examen: 50%
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald met een maximum van 7/20.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot "niet afgelegd" of NA.
De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.