BR2-1a Fitheid en gezondheid (B-ODISEE-OWS61A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: BR2-1a Fitheid en gezondheid (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. BR2-1a Fitheid en gezondheid (B-ODISEE-OWS61a)




Inhoud
Binnen dit onderdeel zoemen we dieper in op een gezonde, actieve levensstijl en sporttraumatologie. Welke impact heeft beweging op onze gezondheid. Eerst schetsen we een breder kader waarna we, met het theoretisch kader als achtergrond, focussen op specifieke doelgroepen of casussen.
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Evaluatieactiviteiten
BR2-1a Fitheid en gezondheid (B-ODISEE-O73472)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen kan de opleiding beslissen het opleidingsonderdeel digitaal vanop afstand te evalueren in plaats van on campus.
Toelichting bij herkansen
Ja, hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.