STEM3 Project (B-ODISEE-OWS54A)

3 studiepuntenNederlands9 urenBeide semestersBeide semesters
Van Eetvelde Pieter (coördinator) |  Balck Christel |  Temmerman Wim |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: STEM3 Project (niveau: gevorderd)

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. STEM3 Project (B-ODISEE-OWS54a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht9 urenBeide semestersBeide semesters
Balck Christel |  Temmerman Wim |  Van Eetvelde Pieter
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Observatie van STEM-projectwerking in een school.

Leerplanstudie STEM.

Didactiek STEM.

Ontwerpen, uittesten en presenteren van een STEM project . 

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media. 

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).                                                  

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

STEM3 Project (B) (B-ODISEE-O73226)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Portfolio
Leermateriaal : Rekenmachine, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer:

  • Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 60%
  • Werkstuk 40%

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Ja, Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.