E-Learning 1 (B-ODISEE-OWL58A)

Doelstellingen
- Ik maak als leraar efficiënt gebruik van digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur in een wisselende context.
- Ik gebruik educatieve tools en online platformen om leerlingen te activeren tijdens een les en om samen te werken.
- Ik gebruik toepassingssoftware op een efficiënte en effectieve manier.
- Ik maak op een vlotte en creatieve manier gebruik van multimedia (hardware en software) om mediacontent te creëren en aan te bieden.
- Ik licht toe hoe mediakundige ontwikkeling kan geïntegreerd worden in onderwijs en sensibiliseer leerlingen, rekening houdend met de digitale competenties in de eindtermen en de leerplannen.
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs-en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. E-Learning 1 (B-ODISEE-OWL58a)




Inhoud
Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur
- Basisvaardigheden ICT en media
- Digiborden de basis
- Artificiële intelligentie
Educatieve tools en online platformen i.f.v. van activeren en samenwerken
- Interactieve antwoordsystemen
- Online Samenwerken
Toepassingenssoftware (student kiest 1 inhoud uit onderstaande lijst)
- Tekstverwerking
- PowerPoint
- Rekenblad
Multimedia (student kiest 1 inhoud uit onderstaande lijst)
- Foto(bewerking)
- Video(bewerking)
- Audio(bewerking)
Mediakundige ontwikkeling bij leerlingen
- Mediaopvoeding
- Lay-outing
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).
Evaluatieactiviteiten
E-Learning 1 (B-ODISEE-O73566)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Puntenweging
- Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur: 40%
- Educatieve tools en online platformen i.f.v. van activeren en samenwerken: 20%
- Toepassingenssoftware: 10%
- Multimedia: 10%
- Mediakundige ontwikkeling bij leerlingen: 20%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Het niet verwerken van méér dan één inhoud (gekoppeld aan een e-learningthema) leidt tot een NA (niet afgelegd) en dus het niet slagen voor dit OPO.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs tot fraude.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (met uitzondering van workshops die niet kunnen hernomen worden).