GR 3-2 (B-ODISEE-OWL32A)

6 studiepuntenNederlands46 urenTweede semesterTweede semester
Mennes Filip (coördinator) |  Gekiere Petja |  Mennes Filip |  Pieters Bart
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

‘De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling’

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. GR 3-2 (B-ODISEE-OWL32a)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht46 urenTweede semesterTweede semester
Gekiere Petja |  Mennes Filip |  Pieters Bart
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Dit opleidingsonderdeel maakt deel uit van de leerlijn wereldoriëntatie en muzische vorming.

GR is een opleidingsonderdeel waarbij de student een wero-muzo bad beleeft waarbij de ervaring, de reflectie op deze ervaring en de transfer naar zichzelf als naar zijn/haar verdere loopbaan als leerkracht centraal staan. Tijdens dit opleidingsonderdeel worden verschillende sessies aangeboden waaruit de student vanuit intrinsieke motivatie kiest.

Tijdens de module wordt de didactiek van projectmatig werk verder uitgediept en in de praktijk toegepast.

Heel het proces wordt op een persoonlijke manier vastgelegd in een carnet de voyage.

 

Tijdens dit opleidingsonderdeel krijgt de student 'de opdracht' om verschillende aangeboden sessies/ervaringen te selecteren vanuit intrinsieke motivatie en een projectwerk uit te voeren in de lagere school.

De student reflecteert vervolgens in een 'carnet de voyage' op deze verschillende sessies/ervaringen en maakt ook een transfer naar zichzelf als naar zijn/haar verdere loopbaan als leerkracht.

Evaluatieactiviteiten

GR 3-2 (B-ODISEE-O70584)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

GR is een opleidingsonderdeel waarbij de student een wero-muzo bad beleeft waarbij de ervaring, de reflectie op deze ervaring en de transfer naar zichzelf als naar zijn/haar verdere loopbaan als leerkracht centraal staan. Tijdens dit opleidingsonderdeel worden verschillende sessies aangeboden waaruit de student vanuit intrinsieke motivatie kiest.

Tijdens de module wordt de didactiek van projectmatig werk verder uitgediept en in de praktijk toegepast.

Heel het proces wordt op een persoonlijke manier vastgelegd in een 'carnet de voyage'.

De evaluatie van deze module berust op 2 delen:

Deel 1: voorwaarden permanente evaluatie:

- De student is aanwezig op de driedaagse en de praktijkdagen op de lagere school. 

- De student voert ‘projectmatig werken’ uit tijdens de praktijkdagen op de lagere school.

- De student legt de door de mentor ingevulde en gehandtekende evaluatiecriteria i.v.m. ‘projectmatig werken’ voor.

Deel 2: reflectiegesprek op basis van onderstaande criteria:

- De student kan uitleggen wat projectmatig werk is en kan de didactiek kaderen in de leerlijn van wereldoriëntatie.

- De student reflecteert (d.m.v. carnet de voyage) over zijn/haar/hen ervaring met projectmatig werk in de lagere school.

Het eindcijfer wordt bepaald door het punt behaald voor deel 2 van de evaluatie (= reflectiegesprek).

Bindende voorwaarde om te kunnen slagen voor het OPO GR 2-2 is dat de student aan alle voorwaarden van deel 1 voldoet.
Als de bindende voorwaarden niet voldaan zijn, kan de student maximaal 8/20 behalen voor het OPO GR 3-2.

Wanneer de student omwille van een geldige reden niet aanwezig kan zijn tijdens de driedaagse, wordt er een gelijkwaardige opdracht voorzien in onderling overleg met de student. Idem voor de aanwezigheid tijdens de praktijkdagen (= uitvoering) op de lagere school.

De examenmodaliteiten van EP3 zijn conform aan deze van EP2.