Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-OWL13A)

3 studiepuntenNederlands23 urenTweede semesterTweede semester
Vergaert Siska (coördinator) |  Van Stappen Katrien |  Vergaert Siska
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Aandacht:

  • De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
  • Wenselijke aanvangscompetenties: OPO MO1.1, MO 1.2 en MO 2.1

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-OWL13a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenTweede semesterTweede semester
Van Stappen Katrien |  Vergaert Siska
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

  • breed muzisch werken op klas- en schoolniveau
  • werken aan liedrepertoire 

DAG-STUDENTEN

  • excursies
  • asynchrone sessies: opdrachten
  • zangmomenten
  • begeleid zelfstandig werk
  • sessies on campus


AFSTANDSSTUDENTEN

  • zangmoment
  • zelfstandig werk
  • opdrachten
  • zelfstandige excursie

Evaluatieactiviteiten

Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-O70124)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Vaardigheidstoets
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Naslagwerk, Computer, Partituren

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAALGeslaagd / Niet geslaagd

De evaluatie voor DAG-studenten bestaat uit 3 onderdelen:

  • een zangexamen: ter voorbereiding van dit examen stel je een gevarieerd hedendaags liedrepertoire op uit verschillende bronnen en maak je je die eigen
  • permanente evaluatie
  • keuzeopdrachten met als afsluiter een presentatie van de werkstukken tijdens de examenperiode

De evaluatie voor HAO-studenten bestaat uit 4 onderdelen:

  • een zangexamen: ter voorbereiding van dit examen stel je een gevarieerd hedendaags liedrepertoire op uit verschillende bronnen en maak je je die eigen
  • keuzeopdrachten met als afsluiter een presentatie van de werkstukken tijdens de examenperiode
  • een excursie
  • een digitaal leerpad

zie toledo > evaluatie > examenopdracht en evaluatierooster.

Een 'niet geslaagd' (NG) op één van de deelevaluaties resulteert in een NG voor het OPO.

Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NG voor het OPO.

​Behaalde deelresultaten worden overgenomen naar een volgende examenperiode maar niet naar een volgend academiejaar.

  • De evaluatie van EP3 is gelijk aan de evaluatie van EP2.

  • Enkel de onderdelen waarop een niet geslaagd werd behaald in EP2 moeten hernomen worden in EP3; behaalde deelresultaten worden overgenomen.

  • Concrete feedback wordt tijdens het feedbackmoment EP2 gegeven; richtlijnen rond EP3 verschijnen op dat moment op Toledo.