Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-OWL13A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16170&OPLID=249
Begintermen
Aandacht:
- De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
- Wenselijke aanvangscompetenties: OPO MO1.1, MO 1.2 en MO 2.1
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-OWL13a)




Inhoud
- breed muzisch werken op klas- en schoolniveau
- werken aan liedrepertoire
Toelichting werkvorm
DAG-STUDENTEN
- excursies
- asynchrone sessies: opdrachten
- zangmomenten
- begeleid zelfstandig werk
- sessies on campus
AFSTANDSSTUDENTEN
- zangmoment
- zelfstandig werk
- opdrachten
- zelfstandige excursie
Evaluatieactiviteiten
Muzische opvoeding 2-2 (B-ODISEE-O70124)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | Geslaagd / Niet geslaagd |
De evaluatie voor DAG-studenten bestaat uit 3 onderdelen:
- een zangexamen: ter voorbereiding van dit examen stel je een gevarieerd hedendaags liedrepertoire op uit verschillende bronnen en maak je je die eigen
- permanente evaluatie
- keuzeopdrachten met als afsluiter een presentatie van de werkstukken tijdens de examenperiode
De evaluatie voor HAO-studenten bestaat uit 4 onderdelen:
- een zangexamen: ter voorbereiding van dit examen stel je een gevarieerd hedendaags liedrepertoire op uit verschillende bronnen en maak je je die eigen
- keuzeopdrachten met als afsluiter een presentatie van de werkstukken tijdens de examenperiode
- een excursie
- een digitaal leerpad
zie toledo > evaluatie > examenopdracht en evaluatierooster.
Een 'niet geslaagd' (NG) op één van de deelevaluaties resulteert in een NG voor het OPO.
Als een student niet deelneemt aan een deelevaluatie, wordt deze deelevaluatie beoordeeld als 'niet-afgelegd' (NA). Een NA voor een deelevaluatie resulteert in een NG voor het OPO.
Behaalde deelresultaten worden overgenomen naar een volgende examenperiode maar niet naar een volgend academiejaar.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie van EP3 is gelijk aan de evaluatie van EP2.
Enkel de onderdelen waarop een niet geslaagd werd behaald in EP2 moeten hernomen worden in EP3; behaalde deelresultaten worden overgenomen.
Concrete feedback wordt tijdens het feedbackmoment EP2 gegeven; richtlijnen rond EP3 verschijnen op dat moment op Toledo.