E-learning 2-1 (B-ODISEE-OWL06A)

3 studiepuntenNederlands23 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan (coördinator) |  Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. E-learning 2-1 (B-ODISEE-OWL06a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur (de student kiest 4 inhouden uit de onderstaande lijst)

  • Interactieve antwoordsystemen
  • Didactisch gebruik van tablets
  • Digiborden: activerend leermateriaal
  • Presenteren 2.0
  • Live les en overleg op afstand
  • Geavanceerde formulieren

Zelfsturend leren faciliteren en Interactief oefenmateriaal creëren (de student kiest 4 inouden uit onderstaande lijst)

  • Zelfstandig leren
  • Flipping the classroom met kennisclips
  • Zelfstandig oefenen (Educaplay)
  • Bookwidgets
  • H5P

ICT-integratie

Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Interactievormen - Werkplekleren

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waar zinvol (synchroon of asynchroon).

Evaluatieactiviteiten

E-learning 2-1 (B-ODISEE-O70117)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Ontwerp/Product, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bepaling eindcijfer

  • Digitale technologieën en onderwijstechnologische infrastructuur: 40%
  • Zelfsturend leren en Interactief oefenmateriaal: 40%
  • ICT-integratie: 20%

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Bij het niet verwerken van meer dan één e-learningthema en/of het niet uitvoeren van de leertaak (ICT-integratie) leidt tot een NA (niet afgelegd) en dus het niet slagen voor dit OPO.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs Fraude.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (uitzondering: workshops kunnen niet hernomen worden).