E-learning 2-1 (B-ODISEE-OWL06A)

3 studiepuntenNederlands23 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan (coördinator) |  Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling. 
Wenselijke aanvangscompetenties: E-vaardigheden 1-2

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. E-learning 2-1 (B-ODISEE-OWL06a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenEerste semesterEerste semester
Van Hooste Daan |  Van Lokeren Stijn
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Verplichte inhoud

  • Onderwijsontwerp met ict (ICT- en media-integratie)

De student kiest 8 inhouden uit onderstaande lijst

  • MOOC - Digiborden: leermateriaal ontwikkelen  
  • MOOC - Presenteren 2.0  
  • MOOC - Flipping the classroom  
  • WORKSHOP of MOOC - Interactieve antwoordsystemen 
  • MOOC - Zelfstandig oefenen  
  • MOOC - Zelfstandig leren  
  • WORKSHOP of MOOC - Tablets in de klas 
  • MOOC - Geavanceerde webformulieren 
  • MOOC - H5P 
  • MOOC - Synchroon lesgeven van op afstand

Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Interactievormen - Werkplekleren

We kiezen voor blended onderwijs: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs online live of online niet-live kan zijn.

De focus ligt op (begeleid) zelfstandig leren.

Evaluatieactiviteiten

E-learning 2-1 (B-ODISEE-O70117)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Paper/Werkstuk, Ontwerp/Product, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bepaling eindpunt

  • Leertaak stage (ICT integratie in de klas met afsluitende reflectie, presentatie, zelfevaluatie, peerevaluatie): 20%
  • 8 workshops en/of MOOC's (zelfstudie met permanente evaluatie, zelfevaluatie, opdrachten): 8x 10%

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor.
Het niet uitvoeren van de leertaak stage leidt tot een NA (niet afgelegd) en dus tot het niet slagen voor dit OPO.
Het niet verwerken van meer dan 1 van de e-learninginhouden leidt ook tot een NA.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs tot Fraude.

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (uitzondering: workshops kunnen niet hernomen worden).