Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-OWL04A)

Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16161&OPLID=249
Begintermen
Aandacht:
- Voor dit OPO dien je stage of een aanvullende stage op te nemen.
- Wenselijke aanvangscompetentie: OPO Muzo 1.2 (kennis van de muzische bouwstenen en opbouw van een muzische les)
- De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs-en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-OWL04a)




Inhoud
- Kunstbeschouwen vanuit beeld en linken leggen naar de muzische talen.
- Kritsche zelfreflectie over eigen didactisch handelen m.b.t. kunstbeschouwen.
- Kunst beschouwen op eigen niveau en de vertaalslag maken naar kinderen.
- Theorieën rond kunstbeschouwen verkennen (VTS, Parsons, ...)
- Liedrepertoire verkennen.
Toelichting werkvorm
DAG-STUDENTEN:
- actieve workshop in het museum
- actieve muzische sessies op de campus
- zelfstandig werk
- taak kunstbeschouwen uitvoeren in stagecontext
HAO-STUDENTEN:
- practica
- bezoek aan museum op zelfstandige basis
- zelfstandig werk
- taak kunstbeschouwen uitvoeren in stagecontext
Evaluatieactiviteiten
Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-O70115)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | Geslaagd / Niet geslaagd |
De voorwaarde om als DAG-student deel te mogen nemen aan het examen is aanwezig zijn op de excursie. Bij ziekte dient de student deze excursies op zelfstandige basis uit te voeren. Daarnaast moet de student ook een muzische les rond kunstbeschouwen realiseren binnen een praktijkcontext.
Het examen muzo 2.1. bestaat uit een leertaak en een opdracht waarbij de student kan aantonen dat hij de theorie rond kunstbeschouwen beheerst en deze kan toepassen in een klascontext. De richtlijnen voor het examen vind je op Toledo.
Toelichting bij herkansen
Het examen in EP 3 bestaat uit het voorbereiden van een muzische les "kunstbeschouwen" waarin de didactiek en de theorie verwerkt zit.