Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-OWL04A)

3 studiepuntenNederlands23 urenEerste semesterEerste semester
Gekiere Petja (coördinator) |  Gekiere Petja |  Van Stappen Katrien |  Van den Eynde Mitzy
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

Aandacht:

  • Voor dit OPO dien je stage of een aanvullende stage op te nemen.
  • Wenselijke aanvangscompetentie: OPO Muzo 1.2 (kennis van de muzische bouwstenen en opbouw van een muzische les)
  • De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs-en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-OWL04a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht23 urenEerste semesterEerste semester
Gekiere Petja |  Van Stappen Katrien |  Van den Eynde Mitzy
Kernteam Lager Onderwijs St-Niklaas

  • Kunstbeschouwen vanuit beeld en linken leggen naar de muzische talen.
  • Kritsche zelfreflectie over eigen didactisch handelen m.b.t. kunstbeschouwen.
  • Kunst beschouwen op eigen niveau en de vertaalslag maken naar kinderen.
  • Theorieën rond kunstbeschouwen verkennen (VTS, Parsons, ...)
  • Liedrepertoire verkennen. 

DAG-STUDENTEN:

  • actieve workshop in het museum
  • actieve muzische sessies op de campus
  • zelfstandig werk
  • taak kunstbeschouwen uitvoeren in stagecontext

HAO-STUDENTEN:

  • practica
  • bezoek aan museum op zelfstandige basis
  • zelfstandig werk
  • taak kunstbeschouwen uitvoeren in stagecontext

Evaluatieactiviteiten

Muzische opvoeding 2-1 (B-ODISEE-O70115)

Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Naslagwerk, Computer

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAALGeslaagd / Niet geslaagd

De voorwaarde om als DAG-student deel te mogen nemen aan het examen is aanwezig zijn op de excursie. Bij ziekte dient de student deze excursies op zelfstandige basis uit te voeren. Daarnaast moet de student ook een muzische les rond kunstbeschouwen realiseren binnen een praktijkcontext. 

Het examen muzo 2.1. bestaat uit een leertaak en een opdracht waarbij de student kan aantonen dat hij de theorie rond kunstbeschouwen beheerst en deze kan toepassen in een klascontext. De richtlijnen voor het examen vind je op Toledo. 

 

Het examen in EP 3 bestaat uit het voorbereiden van een muzische les "kunstbeschouwen"  waarin de didactiek en de theorie verwerkt zit.