Verdieping communicatiestrategie (B-ODISEE-ORM90A)
Doelstellingen
Het uitgebreide overzicht van leerresultaten en kerndoelen vind je hier:
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=19464&OPLID=547
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM07B : Verdieping communicatiestrategie
ORM51B : Communicatie 3
ORM74B : Communicatie 3
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Verdieping communicatiestrategie (B-ODISEE-ORM90a)
Inhoud
Deze cursus bouwt inhoudelijk verder op de verworven inzichten uit Communicatie 1 (theoretische inzichten en begrippenkader) en Communicatie 2 (ontleding van het communicatieplan). Studenten herhalen deze theoretische inzichten en leren ze concreet toepassen op een communicatiecampagne:
- Contextuele analyse
- Doelgroepensegmentatie
- Formulering van doelstellingen
- Opmaken van een planning
- Tools voor evaluatie en bijsturing van het plan
- Online hulpmiddelen voor een overzicht en efficiënte werkwijze
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Toelichting werkvorm
Interactievormen - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren - Werkplekleren
Colleges met leergesprekken aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.
Werkplekleren: de studenten passen het aangeleerde toe in de praktijk op de werkplek en brengen ervaringen (van de werkplek) mee naar de les.
Studenten maken individuele opdrachten en/of groepsopdrachten om de theorie te vertalen naar de praktijk.
Evaluatieactiviteiten
Verdieping communicatiestrategie (B-ODISEE-O72302)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
100% permanente evaluatie:
- 30% Individuele en/of groepsopdrachten
- 50% Overkoepelende campagnecase
- 20% Actieve deelname + self & peer assessment
Toledo
Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo.
Bring Your Own Device
Dit is een BYOD-vak. Je dient bij permanente evaluatie een werkende, volledig opgeladen laptop mee te hebben om de vaardigheidstesten/opdrachten te kunnen afleggen.
Aanwezigheid en participatie
Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten. Het aan- en afwezigheidsbeleid van de cluster Bedrijfskunde is van toepassing.
Opdrachten die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd worden, moeten tegen een afgesproken deadline gemaakt worden. De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald.
Gebruik van AI-tools (ChatGPT, Copilot…)
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
Paper: studenten die niet geslaagd zijn krijgen een ‘take-home’-paper met de opdrachten van de permanente evaluatie of alternatieve taken. De paper moet worden ingediend tijdens het flexibel examenmoment van kwartaal 4 of tijdens de tweedezitperiode in augustus/september.
Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken, instructies en de specifieke datum van indienen wordt gecommuniceerd via Toledo.
Gebruik van AI-tools (ChatGPT, Copilot…)
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.