Verdieping marketingstrategie (B-ODISEE-ORM80A)

5 studiepuntenNederlands21 urenEerste semesterEerste semester
Vanthienen Sarah (coördinator) |  Herelixka Julie |  Vanthienen Sarah
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM98A : Verdieping marketingstrategie
ORM69B : Marketing 3
ORM43B : Marketing 3

Onderwijsleeractiviteiten

5 sp. Verdieping marketingstrategie (B-ODISEE-ORM80a)

5 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht21 urenEerste semesterEerste semester
Herelixka Julie |  Vanthienen Sarah
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

In dit opleidingsonderdeel worden tools aangereikt om een marketingstrategie- en plan uit te werken. Studenten krijgen inzicht in verschillende elementen die nodig zijn om een marketingplan op te maken  (Buyer persona, marketing funnel, doelstellingen, 7 P's, budget, actieplan,..) 

Daarnaast wordt er ingezet op hot topics zoals: AI, marketing automation, duurzaamheid, inclusie, behavioral marketing,... 

Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo. 

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=35648

  • De lessen, presentaties en af te leveren documenten zijn in het Nederlands.
  • Extra cases en documenten kunnen ook in het Engels gegeven worden.

Feedback - Oefeningen/opdrachten - Portfolio

Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen.

 

Evaluatieactiviteiten

Verdieping marketingstrategie (B-ODISEE-O72286)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Medewerking tijdens contactmomenten

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Participatie en opdrachten

Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten. 

Gebruik ChaptGPT of andere AI-tools 

ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.

Toledo 

Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo. 

 

De student dient een paper/marketingplan in met (herwerkte) opdrachten tijdens het flexibel examenmoment van kwartaal 4 of tijdens het herkansingsmoment in augustus.

Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken en datum van indiening vinden de studenten steeds terug op Toledo. 

ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.