Sales 2 (B-ODISEE-ORM70B)

4 studiepuntenNederlands22 urenTweede semesterTweede semester
Herelixka Julie (coördinator) |  Herelixka Julie
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM24A : Sales en account support 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM54A : Sales en account support 2 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM44B : Sales 2

Onderwijsleeractiviteiten

4 sp. Sales 2 (B-ODISEE-ORM70b)

4 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum22 urenTweede semesterTweede semester
Herelixka Julie
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Er wordt dieper ingegaan op de op de salesfuncties en het salesproces : 

  • Afspraken maken met klanten of potentiele klanten
  • Werkinstrumenten, voorbereiding & databasemanagement
  • Het belang van een eerste indruk
  • Hoe een verkoopgesprek starten 
  • Inzicht verwerven in de behoefteanalyse en DMU
  • Technieken van voorstellen en overtuigen 
  • Omgaan met bezwaren, onderhandelen en overtuigen 
  • Accountmanagement  

Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.

 

Begeleide zelfstudie

Interactieve colleges met oefeningen die een duidelijke link vertonen met het werkplekleren.

De avondopleiding wordt georganiseerd in de vorm van 'gecombineerd onderwijs'. Dat wil zeggen dat ongeveer de helft van de lessen op de campus plaatsvinden en de andere helft online en/of via begeleide zelfstudie verloopt.

Evaluatieactiviteiten

Sales 2 (B-ODISEE-O73856)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Self assessment/Peer assessment, Vaardigheidstoets
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Na elk onderdeel wordt er een opdracht voorzien om de leerstof te verwerken. Opdrachten kunnen bestaan uit cases uitwerken, simulatie rollenspelen tijdens de les en groepswerken. 

Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten worden gecommuniceerd via Toledo.

Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten. Het aan- en afwezigheidsbeleid van de cluster Bedrijfskunde is van toepassing.

AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.

De herkansing verschilt van de eerste evaluatie. Alle niet ingediende of niet geslaagde opdrachten worden ingediend in de vorm van een paper in de derde examenperiode in augustus/september.

Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo.

AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.