Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-ORM36B)
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM16B : Digitale Marketing
ORM28B : Digitale Marketing
ORM64B : Digitale Marketing 1
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-ORM36b)
Inhoud
Na een inleidende sessie over digitale marketing, komen onderstaande modules aan bod:
- Webshop
- Buyer persona
- SEO
- Social media
- Emailmarketing
- Influencermarketing
- …
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=35557
Toelichting onderwijstaal
• De lessen, presentaties en af te leveren documenten zijn in het Nederlands.
• Aanvullend studiemateriaal op Toledo kan ook in het Engels zijn.
Toelichting werkvorm
Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen:
- Creatie van een webshop
- Oefeningen rond verschillende topics zoals social media, e-mailmarketing,...
Evaluatieactiviteiten
Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-O73614)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Toelichting evaluatievorm:
- 50% permanente evaluatie: de studenten werken een webshop en portfolio uit
- 50% examen: de studenten leggen individueel een examen af (via computer op de campus) dat de basisbegrippen en kennis van digitale marketing test.
- Een deel van de test bestaat uit meerkeuzevragen waarvoor een giscorrectie wordt gehanteerd.
- Begrippen moeten juist geschreven zijn.
Toelichting eindresultaat:
- Aanwezigheid en participatie
- Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang.
- Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen.
- Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score.
- Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo.
- Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.
- Het aan- en afwezigheidsbeleid van de cluster Bedrijfskunde is van toepassing.
- Gebruik ChaptGPT of andere AI-tools
- AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten.
- Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende.
- Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan.
- Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd.
- De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
- Toledo
- Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo.
Toelichting bij herkansen
Toelichting evaluatievorm:
- 50% (herwerking) portfolio en webshop
- 50% examen: de studenten leggen individueel een examen af (via computer op de campus) dat de basisbegrippen en kennis van digitale marketing test.
- Een deel van de test bestaat uit meerkeuzevragen waarvoor een giscorrectie wordt gehanteerd.
- Begrippen moeten juist geschreven zijn.
Toelichting eindresultaat:
- Gebruik ChaptGPT of andere AI-tools
- AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten.
- Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende.
- Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan.
- Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd.
- De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
- Toledo
- Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo.