Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-ORM36B)

3 studiepuntenNederlands21 urenTweede semesterTweede semester
Allemeersch Anaïs (coördinator) |  Allemeersch Anaïs |  Van Kerkhoven Sarah |  Vanthienen Sarah
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM16B : Digitale Marketing
ORM28B : Digitale Marketing
ORM64B : Digitale Marketing 1

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-ORM36b)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht21 urenTweede semesterTweede semester
Allemeersch Anaïs |  Van Kerkhoven Sarah |  Vanthienen Sarah
Kernteam Marketing en Communicatiesupport GRAD BRU

Na een inleidende sessie over digitale marketing, komen onderstaande modules aan bod: 

  • Webshop 
  • Buyer persona 
  • SEO  
  • Social media 
  • Emailmarketing 
  • Influencermarketing 
  • … 

Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo. 

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=35557

•    De lessen, presentaties en af te leveren documenten zijn in het Nederlands.
•    Aanvullend studiemateriaal op Toledo kan ook in het Engels zijn.

Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren

Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen:

  • Creatie van een webshop
  • Oefeningen rond verschillende topics zoals social media, e-mailmarketing,...

Evaluatieactiviteiten

Digitale Marketing 1 (B-ODISEE-O73614)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Paper/Werkstuk
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Toelichting evaluatievorm: 

  • 50% permanente evaluatie: de studenten werken een webshop en portfolio uit 
  • 50% examen: de studenten leggen individueel een examen af (via computer op de campus) dat de basisbegrippen en kennis van digitale marketing test.
    • Een deel van de test bestaat uit meerkeuzevragen waarvoor een giscorrectie wordt gehanteerd.
    • Begrippen moeten juist geschreven zijn. 

 

Toelichting eindresultaat:  

  • Aanwezigheid en participatie 
    • Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang.
    • Opdrachten indienen is een vereiste om te kunnen slagen.
    • Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score.
    • Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. 
    • Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.
    • Het aan- en afwezigheidsbeleid van de cluster Bedrijfskunde is van toepassing.

 

  • Gebruik ChaptGPT of andere AI-tools 
    • AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten.
    • Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende.
    • Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan.
    • Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd.
    • De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.

 

  • Toledo 
    • Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo. 

Toelichting evaluatievorm: 

  • 50% (herwerking) portfolio en webshop
  • 50% examen: de studenten leggen individueel een examen af (via computer op de campus) dat de basisbegrippen en kennis van digitale marketing test.
    • Een deel van de test bestaat uit meerkeuzevragen waarvoor een giscorrectie wordt gehanteerd.
    • Begrippen moeten juist geschreven zijn.

Toelichting eindresultaat:  

  • Gebruik ChaptGPT of andere AI-tools 
    • AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten.
    • Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende.
    • Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan.
    • Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd.
    • De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
  • Toledo 
    • Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens wordt gecommuniceerd via Toledo.