Contentcreatie (B-ODISEE-ORM32A)
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM62A : Contentcreatie
Plaats in het onderwijsaanbod
- Graduaat in de marketing- en communicatiesupport - in dagonderwijs (Brussel) (Afstudeerrichting communicatiesupport) 120 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Contentcreatie (B-ODISEE-ORM32a)
Inhoud
In dit opleidingsonderdeel nemen we het ontstaan van content, de basisprincipes en de grote groepen - copy, (bewegend)beeld, audio en video - onder de loep. De voor- en nadelen van de distributiekanalen komen aan bod. Daarnaast bespreken we heel wat cases en maken zelf verschillende vormen van content voor de verschillende kanalen. De inhoud van deze module kan wijzigen, rekening houdend met de trends van het moment.
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data, opdrachten en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=27878
Toelichting werkvorm
Interactievormen - Oefeningen/opdrachten
Interactieve colleges met lesopdrachten en individuele oefeningen en opdrachten in groep of met de hele klas. Het is van essentieel belang om aanwezig te zijn tijdens alle lessen aangezien er daar tijd is om feedback te vragen en deze te verwerken.
Evaluatieactiviteiten
Contentcreatie (B-ODISEE-O72015)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie van dit vak bestaat voor 100% uit permanente evaluatie en bestaan uit:
- Theoretische (vaardigheids-)test,
- Individuele opdrachten
- Groeps- en klasopdrachten
- Actieve deelname tijdens de lessen
Om te kunnen slagen voor dit vak is:
- aanwezigheid in de lessen erg belangrijk. Vragen worden ENKEL gesteld tijdens de lessen en de feedback kan hier meteen worden verwerkt.
- opdrachten indienen een vereiste. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score.
- het maken van vaardigheidtesten in de les een vereiste.
- Opdrachten en testen die door gewettigde afwezigheid niet uitgevoerd worden, moeten tegen een afgesproken deadline gemaakt worden. De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid vóór de aanvang van de les of vóór het verstrijken van de deadline. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald.
- Alle richtlijnen (afspraken - regels ...) over toetsmomenten en/of indienen van opdrachten worden gecommuniceerd via de Toledo.
- AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.
Toelichting bij herkansen
De herkansing verschilt van de evaluatie in 1e zit. Opdrachten worden herwerkt of alternatieve taken worden gemaakt en gebundeld in een paper.
Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken en datum van indiening vinden de studenten terug op Toledo.
AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dat niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dat toch, dan wordt dit als fraude beschouwd. De docent kan mondeling extra toelichting vragen in het geval van twijfel.