Communicatietechnieken Engels 2 basis (B-ODISEE-ORM17A)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=18626&OPLID=547
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
ORM20B : Communicatietechnieken Engels 2 intermediate (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
ORM47A : Communicatietechnieken Engels 2
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Communicatietechnieken Engels 2 basis (B-ODISEE-ORM17a)
Inhoud
De lessen zijn erop gericht de student te trainen in zich mondeling en schriftelijk correct en professioneel uitdrukken op basisniveau voor luisteren, spreken, interactie (gesprekken voeren), lezen en schrijven. (Gebaseerd op de Europese taalniveaus zoals beschreven in http://www.europeestaalportfolio.nl/. Daar vind je ook meer voorbeelden bij de indicatoren)
Daarbij komen volgende thema’s aan bod:
- Informatie geven & verwerken
- Vergaderen
- Telefoneren
- Presentatietechnieken
- Zakelijke rapporten
- Schrijven voor print en web
- Spelling, woordenschat, zinsbouw en grammatica
- …
Een definitief overzicht van de verschillende lessen, opdrachten of alternatieve activiteiten met praktische afspraken, data, opdrachten en eventuele wijzigingen vinden de studenten steeds terug op Toledo.
Toelichting onderwijstaal
Vreemde taal onderwijs
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Interactievormen - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
Interactieve colleges met lesopdrachten en oefeningen die een duidelijke link vertonen met het werkplekleren, op basisniveau.
Evaluatieactiviteiten
Communicatietechnieken Engels 2 basis (B-ODISEE-O72000)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
permanente evaluatie (tijdens kwartaal 3): opdrachten tijdens de les
Aanwezigheid en actieve participatie tijdens de lessen zijn binnen dit opleidingsonderdeel met permanente evaluatie van essentieel belang. Opdrachten indienen is een vereiste. Niet ingediende opdrachten kunnen leiden tot een NA-score. Opdrachten worden altijd ingediend via Toledo. Vragen stellen over opdrachten gebeurt tijdens de contactmomenten.
ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.
De student is zélf verantwoordelijk om de docent op de hoogte te brengen van de gewettigde afwezigheid. In samenspraak wordt er een nieuwe deadline bepaald. Om recht te hebben op een inhaalmoment bij gewettigde afwezigheid dient het afwezigheidsbeleid cluster bedrijfskunde VOORAF correct gevolgd te worden. (zie: link afwezigheidsbeleid cluster bedrijfskunde op het studentenportaal (inloggen op Odisee.be)). Ben je langdurig gewettigd afwezigheid neem dan contact op met de ombudsdienst om een regeling uit te werken.
Alle richtlijnen, afspraken en regels ... over afwezigheden, niet indienen van opdrachten, toetsmomenten en/of examens worden gecommuniceerd via Toledo.
Dit is een BYOD-vak. Je dient bij examens of voor permante evaluatie een werkende, volledig opgeladen laptop mee te hebben om de evaluatie te kunnen afleggen.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie voor de tweede kans verschilt van de eerste kans:
Paper (taken van de permanente evaluatie worden opnieuw gemaakt of gelijkaardige taken worden gemaakt)
Mondelinge examen tijdens EP3 waarbij de student aantoont dat hij de doelstellingen van EP2 verworven heeft.
Er worden geen deelvrijstellingen gegeven voor evaluatieonderdelen.
Het tijdig indienen van de paper is een voorwaarde om te kunnen deelnemen aan het mondeling examen.
ChatGPT of andere AI-tools kunnen dienen ter ondersteuning van opdrachten. Wanneer je deze gebruikt, vermeld je dat. Wanneer je dit niet doet, krijg je een 0-score of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan. Wanneer de docent vermeldt dat je bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens geen AI-tools mag gebruiken en je doet dit toch, dan wordt dit uiteraard als fraude beschouwd.
Een definitief overzicht van de (alternatieve) opdrachten met praktische afspraken en datum van indiening vinden de studenten steeds terug.