R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-OPS45B)

3 studiepuntenNederlands20 urenEerste semesterEerste semester
Vanspeybroeck Kris (coördinator) |  Vanspeybroeck Kris
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (doorgroei).

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-OPS47b)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht20 urenEerste semesterEerste semester
Vanspeybroeck Kris
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Je leert enkele handvaten en tools kennen en hanteren in functie van een interculturele en interlevensbeschouwelijke dialoog.

De student maakt tevens kennis met het kader van de competenties interlevensbeschouwelijke dialoog (ILD) en interlevensbeschouwelijk samenleven (ILS) en gaat hiermee aan de slag.

 https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=36440

Blended learning waarbij een combinatie gebruikt word van campusonderwijs en e-learning:

Hoorcollege, leergesprek, groepsgesprek, individuele en/of groepsbegeleiding.

Evaluatieactiviteiten

R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-O74024)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Verdeelsleutel:

1. Opdracht en presentatie: 60%

2. Opdracht en presentatie: 40%

3. Logboek: pass or fail

Toelichting

Opdrachten worden op voorhand ingediend (uitgeprint en via e-mail). - De beschrijving voor de opdrachten en de deadlines zijn te vinden op Toledo. Indien de opdracht niet tijdig ingediend is, krijgt de student een '0' voor de opdracht.

Plagiaat mogelijk maken (door bijvoorbeeld je opdracht (deels) door te geven aan een medestudent) heeft als gevolg dat je voor de desbetreffende opdracht je punt halveert. Plagiaat plegen (door bijvoorbeeld niet te refereren naar de gebruikte bron(nen)) of een (deel van de) paper over te nemen) heeft als gevolg dat je voor het OPO een 'F' behaalt. 

Aandachtspunten en evaluatiecriteria

De opdrachten en de toetsing beoordelen de mate waarin de student zich de basisbegrippen heeft eigen gemaakt en daarmee creatief en kritisch mee in het gesprek kan treden. Belangrijke kwaliteiten zijn: volledigheid, nauwkeurigheid, structuur, inzicht, verbanden kunnen leggen, kritische zin en de eigen positie kunnen beargumenteren.

Geen wijzigingen