R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-OPS45B)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve Bachelor voor secundair onderwijs (Dilbeek) (Rooms-Katholieke godsdienst) 180 sp.
- Educatieve bachelor voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak/2e diploma (Dilbeek) (Rooms-Katholieke godsdienst) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-OPS47b)




Inhoud
Je leert enkele handvaten en tools kennen en hanteren in functie van een interculturele en interlevensbeschouwelijke dialoog.
De student maakt tevens kennis met het kader van de competenties interlevensbeschouwelijke dialoog (ILD) en interlevensbeschouwelijk samenleven (ILS) en gaat hiermee aan de slag.
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=36440
Toelichting werkvorm
Blended learning waarbij een combinatie gebruikt word van campusonderwijs en e-learning:
Hoorcollege, leergesprek, groepsgesprek, individuele en/of groepsbegeleiding.
Evaluatieactiviteiten
R.K.-Godsdienst: Interlevensbeschouwelijke & interreligieuze dialoog (B-ODISEE-O74024)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Verdeelsleutel:
1. Opdracht en presentatie: 60%
2. Opdracht en presentatie: 40%
3. Logboek: pass or fail
Toelichting
Opdrachten worden op voorhand ingediend (uitgeprint en via e-mail). - De beschrijving voor de opdrachten en de deadlines zijn te vinden op Toledo. Indien de opdracht niet tijdig ingediend is, krijgt de student een '0' voor de opdracht.
Plagiaat mogelijk maken (door bijvoorbeeld je opdracht (deels) door te geven aan een medestudent) heeft als gevolg dat je voor de desbetreffende opdracht je punt halveert. Plagiaat plegen (door bijvoorbeeld niet te refereren naar de gebruikte bron(nen)) of een (deel van de) paper over te nemen) heeft als gevolg dat je voor het OPO een 'F' behaalt.
Aandachtspunten en evaluatiecriteria
De opdrachten en de toetsing beoordelen de mate waarin de student zich de basisbegrippen heeft eigen gemaakt en daarmee creatief en kritisch mee in het gesprek kan treden. Belangrijke kwaliteiten zijn: volledigheid, nauwkeurigheid, structuur, inzicht, verbanden kunnen leggen, kritische zin en de eigen positie kunnen beargumenteren.
Toelichting bij herkansen
Geen wijzigingen