Biologie: Levende en niet-levende natuur 1 (B-ODISEE-OPS34A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: basis).
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve Bachelor voor secundair onderwijs (Dilbeek) (Biologie) 180 sp.
- Educatieve bachelor voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak/2e diploma (Dilbeek) (Biologie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Biologie: Levende en niet-levende natuur 1 (B-ODISEE-OPS35a)




Inhoud
De inhouden, oefeningen en practica die betrekking hebben op de eindtermen van het vak natuurwetenschappen in eerste en tweede graad.
Studiemateriaal
Powerpoints en documentatie is terug te vinden op Toledo.
Toelichting onderwijstaal
Van de student wordt een grondige beheersing van het Nederlands verwacht, evenals voldoende taal- en leesvaardigheid.
Toelichting werkvorm
Hoorcolleges
Practica
Maken van examentaken m.b.t. natuurwetenschappelijke thema's
Evaluatieactiviteiten
Biologie: Levende en niet-levende natuur 1 (B-ODISEE-O73820)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Schriftelijk examen:
De leerinhoud wordt geëxamineerd op het einde van het semester.
Examentaken:
De examentaken worden verrekend voor 20 % van het evaluatiecijfer.
De concrete uitleg over de examentaken wordt gegeven tijdens de lesmomenten en kan de student terugvinden op Toledo.
De taken en opdrachten vormen een essentieel onderdeel van de eindbeoordeling van de student(e). Indien een examentaak ontbreekt, wordt het examen als onvolledig beschouwd en leidt dit automatisch tot NA.
De inleveringstermijn voor opdrachten moet ten allen tijde gerespecteerd worden. Taken die laattijdig worden ingediend (max 1 week te laat): hiervan wordt de score met 50% verminderd.
De aanwezigheid tijdens de contacturen is verplicht! Systematische afwezigheid leidt tot NA.
Studenten met een examencontract dienen contact op te nemen met de OPO-coördinator.
Toelichting bij herkansen
De student dient telkens de begeleidende docent te contacteren bij het behalen van NA of een tekort, teneinde informatie te verzamelen over de evaluatiemodaliteiten in de derde examenperiode.
Een NA te wijten aan afwezigheid tijdens de contacturen is niet herkansbaar.
Een tekort of NA te wijten aan onvoldoende voor examentaken of het schriftelijk examen is herkansbaar in de derde examenperiode.
Het schiftelijk examen wordt opnieuw afgelegd in de derde examenperiode. Examentaken die een tekort of NA opleverden dienen opnieuw gemaakt te worden en worden ingediend voor aanvang van de derde examenperiode.