Biologie: Ecologie (B-ODISEE-OPS32A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: basis).
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve Bachelor voor secundair onderwijs (Dilbeek) (Biologie) 180 sp.
- Educatieve bachelor voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak/2e diploma (Dilbeek) (Biologie) 180 sp.
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Biologie: Ecologie (B-ODISEE-OPS33a)




Inhoud
Ecologie
Pupulaties en ecologie
Interactie en gedrag
Classificatie
Celleer
Micro-organismen
Duurzaamheid
Studiemateriaal
Powerpoints en documentatie zijn te vinden via Toledo.
Toelichting onderwijstaal
Van de student wordt een grondige beheersing van het Nederlands verwacht, evenals voldoende taal- en leesvaardigheid.
Toelichting werkvorm
Klassikaal onderwijs: hoorcolleges.
Maken van opdrachten m.b.t. de inhoud van het OPO.
Practica
Excursies
Evaluatieactiviteiten
Biologie: Ecologie (B-ODISEE-O73808)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Schriftelijk examen:
De leerinhoud wordt geëxamineerd op het einde van het semester.
Examentaken:
De examentaken worden verrekend voor 20 % van het evaluatiecijfer.
De concrete uitleg over de examentaken wordt gegeven tijdens de lesmomenten en kan de student terugvinden op Toledo.
De taken en opdrachten vormen een essentieel onderdeel van de eindbeoordeling van de student(e). Indien een examentaak ontbreekt, wordt het examen als onvolledig beschouwd en leidt dit automatisch tot NA.
De inleveringstermijn voor opdrachten moet ten allen tijde gerespecteerd worden. Taken die laattijdig worden ingediend (max 1 week te laat): hiervan wordt de score met 50% verminderd.
De aanwezigheid tijdens de contacturen is verplicht! Systematische afwezigheid leidt tot NA.
Studenten met een examencontract dienen contact op te nemen met de OPO-coördinator.
Toelichting bij herkansen
De student dient telkens de begeleidende docent te contacteren bij het behalen van NA of een tekort, teneinde informatie te verzamelen over de evaluatiemodaliteiten in de derde examenperiode.
Een NA te wijten aan afwezigheid tijdens de contacturen is niet herkansbaar.
Een tekort of NA te wijten aan onvoldoende voor examentaken of het schriftelijk examen is herkansbaar in de derde examenperiode.
Het schriftelijk examen wordt opnieuw afgelegd in de derde examenperiode. Examentaken die een tekort of NA opleverden dienen opnieuw gemaakt te worden en worden ingediend voor aanvang van de derde examenperiode.