Lichamelijke Opvoeding: Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-OPS27B)

3 studiepuntenNederlands20 urenTweede semesterTweede semester
Berckmoes Robin (coördinator) |  Berckmoes Robin |  Rousseaux Emile
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Ik toon aan over vakdidactische expertise van de verschillende
leer- en vakgebieden  te beschikken (niveau: gevorderd).

Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Lichamelijke Opvoeding: Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-OPS27b)

3 studiepuntenNederlands20 urenTweede semesterTweede semester
Berckmoes Robin |  Rousseaux Emile
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Balsportenleerlijn en functionele bewegingspiramide:

De inhoud richt zich op de didactiek  en het creëren van de juiste context in functie van een les bewegingsopvoeding met als thema balsporten. Hoe deze context kan worden aangeboden bij leerlingen uit het kleuter-, basis- en secundair onderwijs.  Het centrale uitgangspunt is: "Hoe geef ik optimaal en bewegingsrijk les binnen het interactieve bewegingsdomein, in het bijzonder balsporten'. Er wordt vertrokken vanuit een ecologische benadering van de realiteit.

We vertrekken vanuit de doelstellingen en komen zo tot een plan van aanpak.  Er wordt gekeken vanuit het standpunt van de doelstellingen, schoolcontext, de leraar, de fysieke en psychomotorische mogelijkheden van de leerlingen ... Als kapstok maken we gebruik van de functionele bewegingspiramide en de balsportenleerlijn van de opleiding BaSO Dilbeek.

Evaluatieactiviteiten

Lichamelijke Opvoeding: Vakdidactiek 3 (B-ODISEE-O74002)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Het eindcijfer is het rekenkundig gemiddelde  van de som van de cijfers voor actieve deelname tijdens de lessen (10), attitude (10), paper (30) en presentatie (50) herleid op 20. 

Studenten werken een paper die wordt gepresenteerd aan de klasgroep. 

Elke afwezigheid moet worden geduid, indien niet heeft dit impact op de evaluatie van actieve deelname aan de les.