Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 1 (B-ODISEE-OPS21A)

3 studiepuntenNederlands22 urenTweede semesterTweede semester
Blancquaert Laura (coördinator) |  Blancquaert Laura |  Tas Robbert
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: basis).

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 1 (B-ODISEE-OPS21a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht22 urenTweede semesterTweede semester
Blancquaert Laura |  Tas Robbert
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Hoofdstuk 1: Inleiding

  • Sportparticipatie
  • Beroepsprofiel

Hoofdstuk 2: Sportstructurering in Vlaanderen

  • Ongeorganiseerde sport in Vlaanderen
  • Georganiseerde sport in Vlaanderen op regionaal (gemeentelijk) vlak
  • Sportstructurering in Vlaanderen (BVLO, Sport Vlaanderen, Moev , ...)
  • Gemeentelijk sportbeleid

Hoofdstuk 3: Vrije Tijd

  • Voordelen actieve vrije tijd (Fys-Men-Soc)
  • Geschiedenis
  • Functies

Hoofdstuk 4: Fitte & Gezonde Belg

  • De barometer van de fysieke fitheid bij de jeugd
  • Het fysiek actieve kind
  • Inleiding voedingsdriehoek en bewegingsdriehoek

https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=35881

Ander studiemateriaal via digitaal leerplatform Toledo

Er wordt gebruik gemaakt van verschillende werkvormen: doceren, zelfstandige zoekopdrachten, groepswerk en groepsdiscussies.
De student dient zelfstandig de actualiteit te volgen.

We verwachten een actief constructieve bijdrage bij het lesgebeuren.

Evaluatieactiviteiten

Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 1 (B-ODISEE-O73762)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Paper/Werkstuk, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal, Rekenmachine

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Het punt van het OPO wordt samengesteld uit:

- 50% van het eindtotaal: Permanente evaluatie; bestaande uit: Actieve Participatie in de les + Opdrachten (de student dient wel minstens 50% te behalen voor de opdrachten, anders wordt het eindpunt het laagste behaalde punt.)

- 50% van het eindtotaal: Schriftelijk examen (de student dient wel minstens 50% te behalen voor het examen, anders wordt het eindpunt het laagste behaalde punt.)

Evaluatiecriteria - voorwaarden om een punt te krijgen: aanwezigheid: 100% actieve en constructieve deelname is vereist. Per twee ongewettigde afwezigheden wordt 1 punt afgetrokken van het eindpunt.

Het deel 'permanente evaluatie' kan door herwerking van de opdrachten worden herkanst.

Het schriftelijk examen is volgens dezelfde examenmodaliteit als in de 1ste examenkans.

De medewerking tijdens de contactmomenten, debat en presentaties worden niet geëvalueerd tijdens de 2de examenkans.