Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 2 (B-ODISEE-OO3198)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve Bachelor voor secundair onderwijs (Dilbeek) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
- Educatieve bachelor voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak/2e diploma (Dilbeek) (Bewegingsrecreatie) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 2 (B-ODISEE-OO5198)



Inhoud
Overzicht
Sportstructuren
1. Inleiding
2. De ongeorganiseerde of los georganiseerde sport
3. De overheidsstructuren
4. De private sportstructuren
Sportrecht
1. Inleiding.tot het recht
2. Sport en aansprakelijkheid
3. Medisch verantwoord sportbeoefening
4. De sport en de vereniging
5. Het statuut van betaalde sportbeoefenaar
6. Het statuut van niet-professionele sportbeoefenaar
7.De Europese Gemeenschap en de sport
8. Vrijwilligers
Toelichting werkvorm
Hoorcolleges: de student(e) volgt de lessen en gebruikt hierbij de cursusteksten en de artikels en vult deze aan met eigen nota's.
Opdracht: de student(e) verwerkt individueel de gestelde opdracht (zie evaluatie) en werkt actief mee in de les.
Evaluatieactiviteiten
Bewegingsrecreatie: Sportbeleid 2 (B-ODISEE-OO7198)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Het theoretische examen (80%).
De student(e) krijgt een aantal vragen uit alle besproken delen van de cursus. Bij de quotering wordt rekening gehouden met volledigheid, nauwkeurigheid, begrijpen en kunnen toepassen door middel van voorbeelden.
Opdracht (20%)
De student(e) maakt ook een opdracht over een onderwerp m.b.t. het sportrecht en sportstructuren. De schriftelijke vorm en de mondelinge presentatie tellen voor 20% van het eindtotaal mee. Geen opdracht betekent een 0.
Toelichting bij herkansen
Enkel het schriftelijk examen kan opnieuw gedaan worden.
Het punt van de presentatie blijft behouden.