E-vaardigheden 1-2 (B-ODISEE-OO3051)
Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=15169&OPLID=249
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. E-vaardigheden 1-2 (B-ODISEE-OO5051)
Inhoud
- Algemene vaardigheden
- Basisvaardigheden ICT en media
- Digiborden: de basis
- Mediaopvoeding en mediawijsheid
- Online samenwerken
- Layouten met Canva
- Toepassingssoftware (student kiest 2 inhouden uit onderstaande lijst)
- Tekstverwerking
- Haal de Power uit Powerpoint
- Rekenblad
- Multimedia (student kiest 2 inhouden uit onderstaande lijst)
- Fotobewerking
- Videobewerking
- Audiobewerking
Toelichting werkvorm
We kiezen voor blended onderwijs: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs online live of online niet-live kan zijn.
De focus ligt op (begeleid) zelfstandig leren.
Evaluatieactiviteiten
E-vaardigheden 1-2 (B-ODISEE-OO7051)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Puntenweging
- 2 workshops/practica: 2x 4%
- 1 examentaak: 1x 15%
- 7 MOOC's (zelfstudiecursussen): 7x 11%
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde zonder correctiefactor
Het niet verwerken van meer dan één e-vaardigheidsthema's leidt tot een NA (niet afgelegd) en dus tot het niet slagen voor dit OPO.
Het niet waarheidsgetrouw invullen van een zelfevaluatie kan leiden tot NA en zelfs tot Fraude.
Toelichting bij herkansen
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd (met uitzondering van workshops die niet kunnen hernomen worden).