Web Topics Advanced (B-ODISEE-OGI04J)
Doelstellingen
Zie https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=20229&OPLID=280
In dit vak is het de bedoeling dat de student zijn kennis gaat verdiepen in meerdere specifieke topics.
De student moet enerzijds aantonen dat hij/zij begeleid zelfstandig zich één of meerdere specifieke topics kan eigen maken en dit ook kan overbrengen aan anderen met behulp van eigen workshops en lessen.
Anderzijds moet de student zijn kennis kunnen aantonen aan de hand van het uitwerken van een opdracht en/of project.
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Dit OPO vormt onderdeel van een honour track.
Studenten met onderscheiding (13 of meer op 20) voor de OPO Full-Stack Development komen automatisch in aanmerking.
Andere studenten kunnen zich enkel inschrijven na een gemotiveerde en goedgekeurde aanvraag.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OGI03M : Web Topics Advanced
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting ICT) 180 sp.
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting elektronica) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Web Topics Advanced (B-ODISEE-OGI04y)
Inhoud
In dit OPO ga je je webkennis verdiepen in één of meerdere specifiek topics.
Het vak wordt gezien als een uitbreiding op de web development vakken en maakt deel uit van een honour track.
De topics die we aanbieden verschillen elke academiejaar en zijn verbonden aan Web 3.0 (ActivityPub, Project Solid, Webmention, Linked Data, SPARQL...) en/of Creative Coding (p5.js, interactive art, projection mapping...)
Wij bieden een korte introductie aan van de bepaalde topics. Daarna verwachten we dat de student zichzelf gaat verdiepen in één of meerdere topics.
Indien er gedurende het academiejaar interessante evenementen (hackathons, conferenties, tentoonstellingen, ...) plaatsvinden kunnen deze opgenomen worden in het vak en als inhoud beschouwd worden.
De student mag ook zelf topics en een leerprogramma aabrengen. Dit moet dan eerst goedgekeurd worden door de lector vooraleer de student kan starten aan zijn studie.
Studiemateriaal
De student verzamelt cursusmateriaal dat aansluit bij de gekozen topcis. Het cursusmateriaal kan bestaan uit online cursussen, artikels, boeken, video’s, (gast)presentaties en workshops gegeven door studenten als onderdeel van dit keuzevak.
De student zal mogelijks een boek of online cursus moeten aankopen om dit vak te kunnen volgen.
De lectoren begeleiden de student bij het leerproces en toetsen de kennis adhv. gerichte opdrachten en/of projecten.
Toelichting onderwijstaal
De begeleiding verloopt in het Nederlands.
Het cursusmateriaal zal hoofdzakelijk in het Engels worden aangeboden.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Feedback - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
De student verzamelt cursusmateriaal dat zij/hij zelfstandig en op eigen tempo moet verwerken. De lectoren begeleiden de student bij het leerproces en toetsen de kennis adhv. gerichte opdrachten en/of projecten.
De student deelt kennis en cursusmateriaal met medestudenten via workshops.
Evaluatieactiviteiten
Web Topics Advanced (B-ODISEE-O72685)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
60% Permanente evaluatie: Evaluatie op het leerproces, deelopdrachten, gesprekken/verdedigingen, presentaties
40% Eindresultaat project en presentatie/verdediging: Evaluatie op het eindresultaat van het project die de kennis van de student moet bewijzen.
Eén ongewettigde afwezigheid voor een leeractiviteit, inclusief deelname aan externe activiteiten, kan resulteren in NA voor dit opleidingsonderdeel.
Bij alle evaluaties die op de campus plaatsvinden, mogen geen gen-AI tools (bv ChatGPT, Copilot) gebruikt worden.
Toelichting bij herkansen
Permanente evaluatie: Dit onderdeel is niet herneembaar in 2de zittijd.
Het eindcijfer wordt herberekend aan de hand van het behaalde resultaat van de permanente evaluatie uit de eerste zittijd en telt voor 40%.
20% Vervangende opdracht permanente evaluatie
40% Eindresultaat project en presentatie/verdediging: Evaluatie op het eindresultaat van het project die de kennis van de student moet bewijzen.