Web Topics (B-ODISEE-OGI03H)
Doelstellingen
De algemene kerndoelstelling kan je vinden op: https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=19801&OPLID=280
In dit vak is het de bedoeling dat de student zijn kennis gaat verdiepen in meerdere specifieke topics uit het brede veld van web development.
De student moet enerzijds aantonen dat hij/zij begeleid zelfstandig zich één of meerdere specifieke topics kan eigen maken en dit ook kan overbrengen aan anderen met behulp van eigen workshops en lessen.
Anderzijds moet de student zijn kennis kunnen aantonen aan de hand van het uitwerken van een opdracht en/of project.
Begintermen
De student moet een credit verworven hebben voor Web Introduction en OO Programming.
Bij voorkeur heeft de student Front-end Development met succes afgewerkt.
Studenten die een tolerantie of credit behaald hebben voor Full-stack Development kunnen dit vak niet opnemen.
Wij wijzen er ook op dat dit keuzevak een verbreding is van de leerstof binnen de web development leerlijn.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
OGI03K : Web Topics
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting ICT) 180 sp.
- Bachelor in de elektronica-ICT - in dagonderwijs (Gent) (Afstudeerrichting elektronica) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Web Topics (B-ODISEE-OGI03w)
Inhoud
In dit keuzevak ga je je webkennis verdiepen in meerdere specifiek topics uit het brede veld van web development.
Het vak wordt gezien als een uitbreiding op de web development vakken uit het lesprogramma.
Met dit keuzevak willen we enerzijds inspelen op de snel veranderende web development wereld en anderzijds de student laten specialiseren in bepaalde topics.
De topics dat we aanbieden verschillen elke academiejaar, bijvoorbeeld: Web animaties, 3D for web, D3, XR, XHTML, Web Components, RSS, OpenLayers...
Wij bieden een korte introductie aan van de bepaalde topics. Daarna verwachten we dat de student zichzelf gaat verdiepen in één of meerdere topics.
De student mag ook zelf topics en een leerprogramma aanbrengen.
Dit moet dan eerst goedgekeurd worden door de lector vooraleer de student kan starten aan zijn studie.
Indien er gedurende het academiejaar interessante evenementen (hackathons, conferenties, tentoonstellingen, ...) plaatsvinden kunnen deze opgenomen worden in het vak en als inhoud beschouwd worden.
Studiemateriaal
De student verzamelt cursusmateriaal dat aansluit bij de gekozen topics. Het cursusmateriaal kan bestaan uit online cursussen, artikels, boeken, video’s, (gast)presentaties en workshops gegeven door studenten als onderdeel van dit keuzevak.
De student zal mogelijks een boek of online cursus moeten aankopen om dit vak te kunnen volgen.
De lectoren begeleiden de student bij het leerproces en toetsen de kennis adhv. gerichte opdrachten en/of projecten.
Toelichting onderwijstaal
De begeleiding verloopt in het Nederlands.
Het cursusmateriaal zal hoofdzakelijk in het Engels worden aangeboden.
Toelichting werkvorm
Begeleide zelfstudie - Digitaal leren - Feedback - Oefeningen/opdrachten - Samenwerkend leren/Collaboratief leren
De student verzamelt cursusmateriaal dat zij/hij zelfstandig en op eigen tempo moet verwerken.
De student deelt kennis en cursusmateriaal met medestudenten via workshops.
De lectoren begeleiden de student bij het leerproces en toetsen de kennis adhv. gerichte opdrachten en/of projecten.
Evaluatieactiviteiten
Web Topics (B-ODISEE-O72570)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
60% Permanente evaluatie: Evaluatie op het leerproces, deelopdrachten, gesprekken/verdedigingen, presentaties, deelname aan eventuele evenementen (hackathons, conferenties, tentoonstellingen, ...)
40% Eindresultaat project en presentatie/verdediging: Evaluatie op het eindresultaat van het project die de kennis van de student moet bewijzen.
Eén ongewettigde afwezigheid voor een leeractiviteit, inclusief deelname aan externe activiteiten, resulteert in een NA voor dit opleidingsonderdeel.
Bij alle evaluaties die op de campus plaatsvinden, mogen geen gen-AI tools (bv ChatGPT, Copilot) gebruikt worden.
Toelichting bij herkansen
Permanente evaluatie: Dit onderdeel is niet herneembaar in 2de zittijd.
Het eindcijfer wordt herberekend aan de hand van het behaalde resultaat van de permanente evaluatie uit de eerste zittijd en telt voor 40%.
20% Vervangende opdracht permanente evaluatie
40% Eindresultaat project en presentatie/verdediging: Evaluatie op het eindresultaat van het project die de kennis van de student moet bewijzen.