Professionele identiteit 2 (B-ODISEE-OBS55B)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (niveau: doorgroei).
Ik benader personen en situaties vanuit verschillende perspectieven, ook internationaal en stuur het eigen interpretatiekader bij vanuit interactie met anderen (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Professionele identiteit 2 (B-ODISEE-OBS55b)




Inhoud
Het OPO professionele identiteit richt zich op het verkennen van de eigen identiteit, als individu, als leraar, als lid van een schoolgemeenschap,… om dit te plaatsen binnen de aanwezige diversiteit binnen de bredere onderwijsgemeenschap.
Studenten zullen gevraagd worden om hun eigen functioneren binnen het kader van de beroepshoudingen, kritisch te evalueren.
Via een zelf opgesteld plan van aanpak wordt het functioneren tijdens het academiejaar en de stageperiodes adequaat bijgestuurd.
De beroepshoudingen vormen daarnaast ook de basis van het maatschappelijk discours over actuele onderwijskwesties. De studenten zullen op onderzoek gaan met als doel een onderbouwde en constructieve bijdrage te leveren aan dit debat.
Toelichting werkvorm
Tijdens de lessen zal er op een interactieve wijze nagedacht worden over allerlei belangrijke begrippen die betrekking hebben op de professionele identiteit van een leerkracht.
Evaluatieactiviteiten
Professionele identiteit 2 (B-ODISEE-O73211)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Let op: systematische afwezigheid kan leiden tot een NA.
Bij gewettigde afwezigheid krijg je een verplichte vervangopdracht.
Evaluatie gebeurt via permanente evaluatie.
Meer informatie over de evaluatiecriteria, deadlines en puntenverdeling vind je als student op Toledo.
Is 1 taak niet aanwezig=eindscore NA
Taak te laat ingediend=-50% (max 1 week te laat)
Toelichting bij herkansen
In de tweede examenperiode gelden dezelfde examenmodaliteiten als bij de eerste examenkans. Je neemt contact op met de docent om na te gaan welke opdrachten dienen ingehaald of bijgewerkt te worden.