R.K.-Godsdienst: Christelijke traditie: uitdieping (B-ODISEE-OBS14A)

Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (gevorderd).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Credits verworven hebben voor de opleidingsonderdelen van de eerste fase (basis) en de tweede fase (doorgroei) vormen een goede uitgangspositie.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve Bachelor voor secundair onderwijs (Dilbeek) (Rooms-Katholieke godsdienst) 180 sp.
- Educatieve bachelor voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak/2e diploma (Dilbeek) (Rooms-Katholieke godsdienst) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. R.K-Godsdienst: Christelijke traditie: uitdieping (B-ODISEE-OBS14a)




Inhoud
In het eerste deel verdiepen we ons in de evolutie naar een verrijzenisgeloof vanuit een historisch-antropologisch perspectief.
In het tweede deel verdiepen we ons in hoe mensen vandaag de christelijke traditie uiteenlopend en verdiepend interpreteren en beleven.
Toelichting werkvorm
Blended learning waarbij een combinatie gebruikt word van campusonderwijs en e-learning
Hoorcollege, leergesprek, groepsgesprek, individuele en/of groepsbegeleiding, coaching en feed-back
Evaluatieactiviteiten
R.K.-Godsdienst: Christelijke traditie: uitdieping (B-ODISEE-O70432)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Verdeelsleutel:
1. Mondelinge toetsing met schriftelijke voorbereiding: 40%
2. Opdrachten en presentatie: 60%
3. Logboek: pass or fail
Toelichting
De schriftelijke voorbereiding bij de mondelinge toetsing dient enkel als een hulpmiddel voor de student. Bijkomende vragen kunnen gesteld worden om verder te peilen naar de grondigheid waarmee de student inzichten heeft verworven in gerelateerde of andere gedeelten van het studiemateriaal.
Opdrachten worden op voorhand ingediend (uitgeprint en via e-mail). De beschrijving voor de opdrachten en de deadlines zijn te vinden op Toledo. Indien de opdracht niet tijdig ingediend is, krijgt de student een '0' voor de opdracht.
Plagiaat mogelijk maken (door bijvoorbeeld je opdracht (deels) door te geven aan een medestudent) heeft als gevolg dat je voor de desbetreffende opdracht je punt halveert. Plagiaat plegen (door bijvoorbeeld niet te refereren naar de gebruikte bron(nen)) of een (deel van de) paper over te nemen) heeft als gevolg dat je voor het OPO een 'F' behaalt.
Aandachtspunten en evaluatiecriteria
De opdrachten en de toetsing beoordelen de mate waarin de student zich de basisbegrippen heeft eigen gemaakt en daarmee creatief en kritisch mee in het gesprek kan treden. Belangrijke kwaliteiten zijn: volledigheid, nauwkeurigheid, structuur, inzicht, verbanden kunnen leggen, kritische zin en de eigen positie kunnen beargumenteren.
Toelichting bij herkansen
Geen wijzigingen