Lichamelijke opvoeding 1 (B-ODISEE-OBK52A)

Doelstellingen
Op kennisniveau:
1. Ik toon de waarde en de fundamenten van bewegen aan vanuit het belang van een harmonische ontwikkeling en brede bewegingszorg bij jonge kinderen.
2. Ik toon aan dat ik op verschillende manieren leerinhouden en een organisatie doelgericht kan inzetten wat leidt tot actieve bewegingskansen doorheen de dag.
3. Ik structureer leerinhouden en -ervaringen tot een samenhangend geheel wat leidt tot een bewegingsactiviteit.
4. Ik structureer leerinhouden en -ervaringen tot een samenhangend geheel wat leidt tot een bewegingsactiviteit.
5. Ik reflecteer kritisch op observaties in de praktijk vanuit inhoudelijke kaders.
6. Ik gebruik een passende vaktaal en didactische organisatie die de lerende tot een verdere ontwikkeling stimuleert.
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Geen voorkennis vereist.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
HBK56B : Bewegingsopvoeding 1.1 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
Toleranties
Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Lichamelijke opvoeding 1 (B-ODISEE-OBK52a)




Inhoud
Wat is bewegingsopvoeding?
Wie geeft bewegingsopvoeding?
Waar zijn bewegingskansen?
Veiligheid en bewegen
Motorische ontwikkeling ve kind
Studiemateriaal
Els Bertrands, Veerle Florquin
Speelkriebels voor kleuters – Acco – 9789463440165 (8/09/2017)
Toelichting onderwijstaal
Nederlands
Toelichting werkvorm
Samenwerkend leren/Collaboratief leren
Evaluatieactiviteiten
Lichamelijke opvoeding 1 (B-ODISEE-O73596)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Toelichting bij herkansen
Er zijn geen wijzigingen t.o.v. de eerste examenkans.