Project (B-ODISEE-OBK32A)




Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16917&OPLID=66
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Project (B-ODISEE-OBK32a)




Inhoud
Kennismaking en toepassing van verschillende fasen van projectmanagement:
- Initiëring
- Definiëren
- Ontwerpen
- Voorbereiden
De studenten ontwerpen een projectplan voor een school en contacteren hiervoor een externe partner.
Studiemateriaal
Handvaten en tools van projectmanagement aangeboden op Toledo.
Toelichting werkvorm
Tijdens contactmomenten worden de verschillende fasen van projectmanagement toegelicht waarna studenten in groep gaan samenwerken en een externe projectpartner contacteren.
Doorheen deze uitwerking is er mogelijkheid tot coaching.
Het geheel resulteert in een draaiboek voor de school.
Evaluatieactiviteiten
Project (B-ODISEE-O70576)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De evaluatie bestaat uit 3 delen.
1. Een schriftelijk projectontwerp voor de school waarbij een externe partner betrokken wordt. Dit projectontwerp wordt in een projectgroep gemaakt en is dus een groepswerk.
2. Een individuele reflectie op de eigen houding tijdens het groepsproces en het functioneren van de groep aan de hand van 'de rollen van de leraar' (Luc Dewulf).
3. Een presentatie van het project aan de docenten en medestudenten.
Toelichting bij herkansen
Enkel een theoretische herwerking van het draaiboek en zelfreflectie is mogelijk.