Doelstellingen
https://webapps.odisee.be/Ancor/ECTSKerndoel/Pages/OPOKerndoel.aspx?OID=16907&OPLID=66
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Verdieping vakdidactiek (B-ODISEE-OBK26a)




Inhoud
1. Basisinhouden:
- werken zonder thema
- samen school maken
- lange termijndoelen bepalen
- duurzame ontwikkeling: belexpo
2. Inhouden die verdiept worden d.m.v. PLG gedurende vijf sessies onder begeleiding
De studenten kiezen een inhoud: zie toledo.
Studiemateriaal
Toelichting werkvorm
Naast de ‘traditionele’ contacturen met docenten, kennen we een groot belang toe aan begeleid zelfstandig leren via een PLG: als student werk je aan persoonlijke en opleidingspecifieke leerdoelen. Je wordt gecoacht door de docenten, waarbij veel initiatief van de student zelf wordt verwacht: ‘gecoacht worden’ impliceert immers ook ‘jezelf laten coachen’: zelf contact opnemen met je begeleiders, initiatief nemen voor feedback en ermee aan de slag gaan.
Evaluatieactiviteiten
Verdieping vakdidactiek (B-ODISEE-O70566)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Productevaluatie bij de workshop: staat op 18 van de 20 punten. Daarnaast is er een peerevaluatie: staat op 2 van de 20 punten.
Tijdens de presentatieweek in januari wordt een workshop aan de medestudenten aangeboden over de inhoud van de gekozen PLG.
De rubric (zie Toledo) wordt gebruikt als evaluatieschaal.
.
Toelichting bij herkansen
HERKANSING:
De student gaat het onderwerp van de gekozen PLG van de eerste evaluatie verder uitdiepen en herwerkt de workshop.