Verdieping vakdidactiek (B-ODISEE-OBK26A)

6 studiepuntenNederlands36 urenEerste semesterEerste semester
Vandenberghe Katrien (coördinator) |  De Schepper Kirsten |  Dejaegere Els |  Natens Annemie |  Vandenberghe Katrien |  Verbruggen Jaantje  | MinderMeer
Kernteam Kleuteronderwijs (BA)

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Onderwijsleeractiviteiten

6 sp. Verdieping vakdidactiek (B-ODISEE-OBK26a)

6 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht36 urenEerste semesterEerste semester
De Schepper Kirsten |  Dejaegere Els |  Natens Annemie |  Vandenberghe Katrien |  Verbruggen Jaantje
Kernteam Kleuteronderwijs (BA)

 

1. Basisinhouden: 

  • werken zonder thema 
  • samen school maken 
  • lange termijndoelen bepalen
  • duurzame ontwikkeling: belexpo

2. Inhouden die verdiept worden d.m.v. PLG gedurende vijf sessies onder begeleiding

De studenten kiezen een inhoud: zie toledo.

 

 

Naast de ‘traditionele’ contacturen met docenten, kennen we een groot belang toe aan begeleid zelfstandig leren via een PLG: als student werk je aan persoonlijke en opleidingspecifieke leerdoelen. Je wordt gecoacht door de docenten, waarbij veel initiatief van de student zelf wordt verwacht: ‘gecoacht worden’ impliceert immers ook ‘jezelf laten coachen’: zelf contact opnemen met je begeleiders, initiatief nemen voor feedback en ermee aan de slag gaan.

Evaluatieactiviteiten

Verdieping vakdidactiek (B-ODISEE-O70566)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Presentatie, Self assessment/Peer assessment
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Naslagwerk, Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Productevaluatie bij de workshop: staat op 18 van de 20 punten. Daarnaast is er een peerevaluatie: staat op 2 van de 20 punten.
Tijdens de presentatieweek in januari wordt een workshop aan de medestudenten aangeboden over de inhoud van de gekozen PLG.  
De rubric (zie Toledo) wordt gebruikt als evaluatieschaal.

 

.

HERKANSING:  
De student gaat het onderwerp van de gekozen PLG van de eerste evaluatie verder uitdiepen en herwerkt de workshop.